Aktuális

Ezek a 21. század legfontosabb magazincímlapjai

Pár napja a New York Magazine sokkolta a világot azzal, hogy egyetlen címlapképre rakta Bill Cosby erőszakos ügyeinek összes ismert áldozatát. Ez adta az apropót ahhoz, hogy összeszedjem a 21. század legfontosabb magazincímlapjait.

Egy igazán jó címlap nemcsak jól néz ki, hanem mondani is akar a világról valami fontosat. Akár sablonosan azt is mondhatnám: üzenete van. Ennek a kitételnek az alábbi húsz címlapkép gond nélkül megfelel. Hogy ne mindig az unásig ismert klasszikusokkal (Demi Moore terhesfotója…) találkozzunk, a listába csak 2000 után készült címlapokat válogattam.

Men’s Health, 2014. november

A Men’s Health 26 éven át ismert embereket pakolt a címlapra. Ezt a tradíciót akasztotta meg egy kétszeresen amputált háborús veterán, Noah Galloway kedvéért, aki egy szál rövidnadrágban lépett a fényképezőgép elé.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

Paper Magazine, 2014. tél

A Kim Kardashian hátsójáról készült címlapkép évekre eldöntötte a “mell vagy fenék?” vitát az utóbbi javára.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

Out, 2007. május

Az Out az Egyesült Államok vezető melegmagazinja, de még tőlük is rizikós volt ez a címlapkép. Két modellt ábrázol, akik Jodie Foster színésznő és Anderson Cooper amerikai híradós képét maguk elé tartva a címlapfelirattal (“Az üvegszekrény: A sztárok miért nem jönnek ki játszani?”) azt sugallják, hogy vannak olyan celebek, akik bár köztudottan melegek, ezt nem vallják be a nyilvánosság előtt. Azóta mindketten túl vannak a coming outon, de kérdéses, hogy mennyire szerencsés ezt ily módon kikényszeríteni.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

Rolling Stone, 2013. augusztus

A bostoni futóversenyen bombát robbantó merénylő szelfije egy menő magazin címlapján komoly kérdéseket vet fel. Sztárolja-e a magazin az elkövetőt azáltal, hogy címlapra teszi? Szabad-e ilyet tennie? Vagy csak egyszerűen hatásosan mutatja be, hogy milyen tartalommal szolgál a lap aktuális száma? A stratégia mindenesetre bejött: ebből a számból a szokásos példányszám dupláját adták el.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

Sports Illustrated, 2013. április

A bostoni maraton elleni bombamerénylet megrázta Amerikát, és a földre zuhant futó és az érkező rendőrök képe tökéletesen illusztrálta a kétségbeejtő helyzetet.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

Vanity Fair, 2015. július

Mainstream, nagy példányszámú magazin címlapján nemet váltó ember még nem nagyon szerepelt, ezért is írt történelmet a Vanity Fair címlapja idén júliusban a Caitlyn Jennert ábrázoló fotóval. A “Call Me Caitlyn” mondat azóta mémmé vált az interneten, és ha körbenézünk, számos variációval találkozhatunk.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

BabyTalk, 2006. augusztus

Ideje lenne már megtanulni, hogy a gyermekét szoptató női mellet a szexualitáshoz kötni elég maradi dolog, amire például ez a szerintem nagyon is ízléses címlapkép is felhívja a figyelmet. Persze ettől még rengeteg felháborodott olvasói levél érkezett a magazinhoz: igen, a saját gyermeküket éppen szoptató anyukák egy része is felkapta a vizet rajta. 2012-ben a Time is megismételte az ötletet, csak még provokatívabb formában.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai
Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

New York Magazine, 2009. március

A történelem legnagyobb pénzügyi csalásának és piramisjátékának elkövetőjét, Bernie Madoffot összemosni az akkoriban éppen a csapból is folyó Heath Ledger-féle Joker – aki épp kapott egy posztumusz Oscart – figurájával pazar ötlet volt, mivel így afféle szupergonosz szörnyetegként tudták ábrázolni a… szupergonosz szörnyeteget.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

The Australian Women Weekly, 2014. július

A magabiztosság széppé tesz – legalábbis számomra ez sugárzik a Women Weekly ausztrál kiadásának tavalyi címlapjáról, melyen Turia Pitt szerepel az “Én vagyok a legmázlistább lány a világon” szöveg mellett. Turia olyan csúnyán megégett egy bozóttűz során, hogy száz műtéten kellett átesnie, és 864 napig kórházban volt, mire felépült. Ma motivációs beszédeket tart szerte a világban nagy sikerrel.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

Time, 2001. szeptember 14-ei szám

Ehhez talán felesleges bármiféle kommentárt fűznöm.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

MacUser, 2012. február

Az Apple cég híres almás logóját kiforgató kép egy olyan cikkre hívja fel ügyesen a figyelmet, ami a világ legnagyobb számítástechnikai cégének árnyoldalairól (korrupció, öngyilkosságok, vállalati titkok…) szól.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

Wired, 2014. szeptember

Áruló, vagy egy a nemes célért még a szabadságát is feláldozni képes hazafi? A Wired magazin ezzel az Edward Snowden-képpel nyilvánvalóan állást foglalt a kérdésben.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

New York Magazine, 2008. március

Így kell tökéletesen tálalni egy prostitúciós botrányba keveredett kormányzóról készült anyagot.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

New York Magazine, 2012. november

Bár ebben a képben semmi provokatív nincs, mégis az év címlapjának választották meg 2012-ben ezt a bravúros légi felvételt a Sandy hurrikán által megtépázott, áramkimaradásoktól szenvedő New Yorkról.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

Rolling Stone, 2006. február

A világ legnagyobb egójú zenészét krisztusi töviskoronával a fején ábrázolni ragyogó ötlet, hiszen arról a fickóról beszélünk, aki nagyjából a zene istenének képzeli magát. A botrány nem maradhatott el.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

Newsweek, 2000. november

2000-ben volt az Egyesült Államok történelmének egyik legszorosabb elnökválasztása, ahol folyamatosan számolták újra a szavazatokat, hogy végre győztes szülessen. A magazin nyomdába adása idején még nem lehetett tudni, ki lesz az.

Ezek a XXI. század legfontosabb magazincímlapjai

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top