Aktuális

Kilencosztályos iskola: 2016-ban nem lehet bevezetni

Több száz pedagógus fejtette ki a véleményét a kilencosztályos iskoláról. Több kétség merült fel, mint támogató érv.

Nem feltétlenül új évfolyam bevezetésére van szükség, inkább jelentős tananyagcsökkentésre, mivel az alapkészségek fejlesztésére, valamint gyakorlásra és tehetséggondozásra nem jut elég idő az általános iskolában – írja a magyarhirlap.hu. A kilencosztályos iskola ügyében a Nemzeti Pedagógus Kar indított felmérést, eddig 107 állásfoglalás született az oktatási reformmal kapcsolatban.

Mi szól mellette?

  • hasznos lenne az alapkészségek erőteljesebb fejlesztése szempontjából
  • egyenletesebben lehetne elosztani a tananyagot

Mi szól ellene?

  • ekkora változás előkészítéséhez rengeteg idő kell, ezért 2016-os kezdéssel megvalósíthatatlan
  • teljes tantervi reformot, valamint sok pénzt és időt igényel
  • vagyis a tankönyveket is át kellene alakítani
  • az iskoláknak nincs a változáshoz elég férőhelyük

Mit javasolnak helyette?

  • inkább hagyni kellene érni, kifutni az elmúlt évek nagy horderejű változásait, mert sem az iskolák, sem a szülők nem tolerálnák az újabb átfogó reformot
  •  az óvoda utolsó évét kellene “iskolaközelibbé” tenni, vagy az óvoda és az iskola közötti, “nulladik”  évfolyamot lenne érdemes létrehozni
  • inkább jelentős mértékű tananyagcsökkentésre van szükség, mert nincs idő gyakorlásra, a tudás elmélyítésére, differenciálásra, képességfejlesztésre
  • csökkenteni kellene a heti óraszámot, az osztálylétszámot, illetve külön felzárkóztató és tehetséggondozó osztályokra, csoportokra lenne szükség

Egyesek szerint a kilencosztályos iskolákra nincs szükség, hiszen valójában nem az oktatással van a baj. A kompetenciamérések gyenge eredményei abból adódnak, hogy a méréseken a tanulók motiválatlanok, ezért annak tétje kellene, hogy legyen.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top