Aktuális

Hullámvasúti üzemzavar: módosít az Állatkert

Bár az utasok nem voltak veszélyben, kivizsgálták az állatkerti hullámvasút szombat délutáni üzemzavarát. Több intézkedés történt a hasonló esetek megakadályozása érdekében.

Az Állatkert Holnemvolt Parkjában az 1922 óta működő hullámvasút szombat délutáni üzemzavarát még aznap elkezdték kivizsgálni.  A vizsgálat megállapította, hogy a hullámvasút egyik szerelvénye utasokkal, de fékező nélkül indult el a pályán. A 980 méter hosszú pálya utolsó, jobbos kanyarjában a fékezés hiánya miatt a nyolc közül két kerékpár lefutott a sínről. Mivel ilyenkor az alépítmény nem engedi a forgózsámolyt 11 centiméternél nagyobb mértékben oldalirányban elmozdulni, sőt meg is akasztja, a szerelvény azonnal lefékeződött és megállt.

 Hullámvasút üzemzavar: módosít az Állatkert

Az üzemzavar közvetlen kiváltó oka az üzemeltetési rend megsértése volt. Bár figyelmeztették a beszállóperonra beengedett utasokat, hogy ne üljenek be a forgalomból néhány percre kiálló szerelvénybe, közülük többen mégis beszálltak a kocsikba. A kétféle rögzítő berendezés közül csak a parkolóféket alkalmazták, azonban ennek fékereje a szerelvény álló helyzetben tartására csak üres, terheletlen állapotban alkalmas. A peronra az utasokat beengedő munkatárs későn észlelte a helyzetet, és bár megkísérelte, de nem tudta a parkolófék bekapcsolt állapota ellenére kigördülő szerelvényt megállítani, a vészleállítót időben üzemeltetni.

Minden rendben, gurul tovább

A szombaton elvégzett műszaki felülvizsgálat megállapította, hogy a hullámvasút továbbra is biztonságos, nincs biztonsági vagy műszaki akadálya annak, hogy a közönség felüljön rá. A szerelvény leparkolásának, illetve a közönség peronra engedésének szabályait megváltoztatták.

 A Holnemvolt Park játéküzemei közül a hullámvasút a legnépszerűbb. Tavaly, amikor már az Állatkert üzemeltette, összesen 172 ezren utaztak rajta. Ez hozzávetőleg tízezer kört jelent, így a hullámvasút szerelvényei 2014-ben annyit futottak, mint a transzszibériai vasútvonal teljes hossza. Az üzemeltető a hullámvasútra évente mintegy 25-30 millió forintot fordít. Legdrágább a faszerkezet ütemezett cseréje, illetve a drótkötél és a speciális gépészeti alkatrészek cseréje. A hullámvasutat minden évben alávetik egy független szakértők által elvégzett műszaki és biztonsági vizsgálatnak. Idén erről a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem illetékes szakértői állították ki a szükséges bizonyítványt.

 A hullámvasút működésének eddigi 93 éve alatt soha nem történt személyi sérülést okozó baleset. 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top