Aktuális

BKV: erre költse Budapest az egymilliárd forintot!

Játsszunk el azzal a gondolattal, hogy van egymilliárd forintunk, amit bármire költhetünk. Na jó, nem egészen bármire, de a budapesti közlekedést úgy reformálhatnánk meg, ahogy csak szeretnénk. És hogy miért pont egymilliárd forint? Mert a BKV csak a tavalyi évben ennyit szedett be büntetésekből. Összegyűjtöttünk pár javaslatot, amire ezt az összeget fordítva biztosan nagyon hálásak lennénk.
  • Használjuk jobban a Dunát! Legyenek vízi taxik, amikkel a pesti és a budai oldal között villámgyorsan alatt lehetne közlekedni!
  • Most, hogy elképesztő káosz van Budapest utcáin, különösen jól jönne, ha jóval több kötött pályás jármű lenne nálunk. Na és persze, ha a síneket nem túrnák fel két hónappal azután, hogy lefektették őket..
  • Cseréljük le a joggal megfáradt, keserű arcú, szorongó, ideges, idegbeteg, szétfagyott ellenőröket szupermodern beléptetőrendszerekre, amik nélkül nincs belépés, felszállás, utazás.
  • Legyenek alacsony padlós villamosok, olyanok, mint a Combinók: a 47–49-es vonalon például csak magas lépcsős, csörgő-zörgő Ganz-szerelvények járnak.
  • Több digitális kijelzőt! (FUTAR már néhány helyen van, de rengeteg helyen nem megy vagy meghibásodott.) Jó lenne látni, hogy mennyit késik a busz, HÉV stb., és ne kelljen 15 percet dekkolni a megállóban, mire rájövök, hogy sosem érkezik meg, én meg jól elkésem…
  • Új 7-es buszokat! Hogy ne legyen muszáj négy buszt várni ahhoz, hogy fel tudjak szállni babakocsival. Azért egymilliárdból csak kijönne egy-két szép járgány, ha még hibrid is volna, az lenne az igazán szép.
  • A P+P parkolók mintájára a nagyobb közlekedési csomópontokban legyenek rendes bringatárolók. És ha már bringatárolók: a bicikliutakat is jó lenne bővíteni.

Szerintetek mire költsék a büntetésből összeszedett pénzt?

BKV: erre költse Budapest az egymilliárd forintot!

 UPDATE: A BKV-nál, pontosabban a BKK-nál olvasták a cikkünket, és kaptunk egy levelet, amiben ezt is írják:

“Szeretnénk felhívni figyelmüket, hogy a pótdíjazásból származó bevételek nem a BKV-nál, hanem a közlekedésszervezést végző Budapesti Közlekedési Központnál realizálódnak. Emellett azonban örömmel olvastuk, hogy Budapest közlekedésfejlesztésével kapcsolatban számos olyan igényt fogalmaztak meg, amely összhangban van a BKK elképzeléseivel, a felsorolt fejlesztési javaslatok többségét már megvalósítottuk, vagy jelenleg folyamatban van.”

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top