Aktuális

Autópályadíjak? Mi itt a probléma?

Te mit gondolsz az új autópályadíjakról? Bloggerünk, aki foglalkozását tekintve jogász, megosztotta a véleményét:

Felfoghatatlan számomra az a sok értetlenkedés, ami az új autópálya-matricákról szóló rendelkezéseket övezi. Szerintem minden egyszerű és világos. Nem kell összevissza térképeket rajzolgatni, csupán el kell olvasni a teljesen közérthető jogszabályokat. Íme:

“A díjköteles járművek után egy, vagy több meghatározott megye díjköteles úthálózatára érvényes éves jogosultság is megváltható. E jogosultság érvényességi ideje megegyezik a 3. § (2) bekezdés c) pontjában rögzített érvényességi idővel.

Amennyiben az úthasználó egy gyorsforgalmi úti csomópont valamely ágát jogosultság birtokában használja, vagy valamely ág számára díjmentesen használható, további díjfizetés nélkül a csomópont valamennyi ágának használatára jogosult.

A Pest megyére megváltott jogosultsággal a Főváros közigazgatási határán belüli díjköteles úthálózat is használható, illetve kizárólag a Főváros területére eső díjköteles úthálózatra jogosultság nem váltható.”  Világos, nem?

Mindenkinek lett volna ideje alaposan felkészülni a változásokra. Hiszen már december 30-án megjelent a módosításokat is tartalmazó 186. számú Magyar Közlöny. Ebbe kellett volna csomagolni a szilveszteri virslit meg a pezsgőt, majd szilveszterezés helyett szépen bemagolni a január 1-jén hatályba lépő szabályokat. Az a melléklet, amelyik felsorolja, hogy mely útszakaszokon kell fizetni, mindössze 89 oldal.

Autópályadíjak? Mi itt a probléma?

Igazán dicséretes, hogy egyes weblapokon állítólag már január 6-ától vagy 8-ától lehet megyei matricákat vásárolni. A benzinkutak közül némelyiknél igen, másoknál nem. Addig meg tessék szépen otthon maradni! Úgysem tudják, melyik úton kell, és melyiken nem kell fizetni. De felelős kormányunk mindenre gondolt: február végéig nem büntetnek. Persze csak akkor, ha addig pótlólag befizetjük a díjat. Már ha tudjuk, hogy kellett volna fizetnünk. És el ne felejtsük az egyik leglényegesebb változást: az Állami Autópálya Kezelő Zrt-t mostantól Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt-nek hívják. Végre ismét valami, ami kifejezi a nemzeti együttfizetési kötelezettségünket!

Remélem, mindenki kellő részletességgel ismeri az M0-ás valamennyi szakaszát, és pontosan tudja, mely részei épültek EU-s pénzből. Mert ettől függ, hogy hol kell, és hol nem kell fizetnünk. Mondom is: “Nem kell használati díjat fizetni az M0 autóút 1. sz. főút és M5 autópálya közti szakaszának, a 4. sz. főút és M3 autópálya közti szakaszának, a 11. sz. főút és a 2 sz. főút közti szakaszának, továbbá az M31 autópályának díjköteles járművel történő használata esetén.” Egyszerű, nem?

A jogszabály jó néhány csapdát is tartogat… A teljes cikket a JogÁsz blogon találod!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top