Aktuális

A legfontosabb dolgokat nem tanítják…

A szülő-gyermek-pedagógus kapcsolatról, az oktatás reformjáról szól Soma Mamagésa mai különvéleménye. Hírkommentárjában arra is keresi a választ szerzőnk, hogy vajon milyen következményekkel jár, ha egy gyermek iskolakerülővé válik.

A hír: Ha lóg a gyerek, a család nem kap juttatást
Egy, a családi pótlékra vonatkozó javaslat született, mely szerint 6 hónapra elvehetik a szülőktől a juttatást azon gyermekük után, akit nem járatnak iskolába. Ha a 10 órát meghaladta az igazolatlan hiányzás száma, az iskola vezetője értesíti a jegyzőt. Ezután a jegyző kötelezően végzéssel értesíti a családot; ha tovább folytatódik a hiányzás, s meghaladja az 50 órát, akkor az a családi pótlék 6 hónapra történő elvételével jár. 

Soma különvélemény keddKülönvélemény Soma Mamagésától

Az életünk kiskorunk óta tele van kötelességekkel és kötelezettségekkel. Ez minden korban és kultúrában a szociális lét velejárója volt, ami alól az egész kicsiken kívül csak a bizonyos szintű testi és/vagy szellemi sérültek mentesültek. Magyarországon tankötelezettség van, ami 6 és 8 éves kor között kezdődik el, és a közoktatási törvény legújabb változása szerint azok a diákok, akik most kezdik a középiskolát, 18 éves korukig tankötelesek. Tehát a gyereknek kötelessége iskolába járni, a szülőnek pedig kötelessége a gyermekét iskolába járatni. Nincs szükség analfabétákra! Mivel a közös térben mindenki benne van, együtt alkotunk egy egészet – akár család, akár társadalom, munkahelyi közeg, bármely közösség –, akarva-akaratlanul mindenki kihat mindenkire. Szükség van az alapműveltségre, hiszen a buta, tanulatlan emberek a politikusok legjobb játékszerei, szavazó bábjai. Az most egy más kérdés, hogy a legszentebb és legfelelősségteljesebb foglalkozások egyikének, a pedagógusszakmának a renoméját hogyan barmolták szét. Ahogy az is más kérdés, hogy kik tanítanak, mit és hogyan. Rövidesen gyökeres reformra lesz szükség. De iskolába járni akkor is kell! És ha nem megy a gyerek, annak következményei vannak. Éppúgy, ahogy az élet bármely más helyzetében az elmulasztott kötelességnek optimális esetben van következménye. Ez a helyzet nyilván sok családnál problémát fog hozni. Ahol a szülő nem szeretetből nevel, hanem tekintélyből, és a kamasz gyermek majd úgy lázad (hiszen az egészséges kamasz lázad), hogy lóg a suliból, ott ez a rendelet megnehezíti a szülő-gyerek kapcsolatot. Egyben ki is élezi, afféle színvallásra készteti. Sajnos a legfontosabb dolgokat (magát az életet) nem tanítják az iskolában. Nem tanítják, hogyan légy jó szülő, jó társ, mit jelent a morál, a tetteinkért való felelősségvállalás, stb. Így hát az 50 óra fölötti hiányzás következménye a szülőt és a gyermeket egyaránt érinteni fogja, hiszen ezért a helyzetért mindketten felelősek. És ennek a megértetésében a pedagógus is felelős. Abban pedig, hogy mit kell, mit érdemes tanítani, és hogy mindezt hogyan kommunikálják a szülők felé, a felelős honatyák döntenek.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top