Aktuális

Vagyonbevallások: mivel járnak a képviselők?

Fideszes körökben sok a Seat Alhambra: Kövér László és Kósa Lajos is ilyet vett. Kóka János megszokta az A8-ast, minisztersége után is ragaszkodik hozzá. De vajon kié a Trabant?

Tudják, hogy néz ki egy képviselői vagyonnyilatkozat a neten? Olyan jó retrósan: maszatos, sokszorosan utánfénymásolt űrlapok beszkennelve, kézzel kitöltve. Már a képviselők kézírása is megérne egy elemzést, de mi nem értünk a grafológiához. Szívesebben foglalkozunk autókkal. Megnéztük tehát, milyen kocsikat vettek a nevükre az ismertebb választott elöljárók.

Arató Gergely, Kőbánya szocialista küldötte, kultuszminisztériumi államtitkár és a szépkorúak egyik gyámolítója egy 1999-es Nissan Serenát vallott be, a kocsit 2003-ban vásárolta.

Az Európában forgalmazott Serena egy olcsó, igénytelen, ritka kisbusz, Aratóék kocsija 1-1,2 milliót érhet most. Szerény, racionális megoldás utazási gondokra. Egy gyerek mellé kicsit túlméretezett választásnak tűnik, de tudjuk: autóban a hely sosem lehet elég.

Áder János nem vallott be autót. Dr. Baja Ferenc, a MEH államtitkára szintén nem szerepel forgalmi engedélyben. Boldvai László, akinek nevére még az általános iskolásoknak is azonnal beugrik “az MSZP pénztárnoka” eposzi jelző, egy 2008-ban vásárol Opel Astra büszke tulajdonosa. Két gyermek mellé nem valami vastag, de ha hosszabb útra készülnek, legfeljebb kölcsönkérik Aratóéktól a Serenát.

Az MDF-et és a parlamentet nemrég elhagyó Dr. Boross Péter sem birtokol autót. Bezzeg Dr. Cser-Palkovics András, a Fidesz egyik viszonylag új hangja; neki kettő is van! A 36 éves, kétgyerekes fehérvári képviselő egy 1,6-os Focust és egy 1,3-as Kalost mondhat magáénak, előbbit 2006-ban, utóbbit 2004-ben vásárolta. Egyszerű,, józan kispolgári autók, nem mondhatunk rájuk rosszat.

Dávid Ibolyának nincs autója, van viszont Deutsch Tamásnak! De még milyen! A Volvo XC90 remek hobbiterepjáró, konzervatív értékekkel. Sima használati tárgynak is megfelel, és Tamás bizonyára annak is tekinti, rendes autóbuzi ugyanis sosem írná XC090-nek a típusjelzést, mint ő tette.

Farkas Flórián nem vallott be autót. Fodor Gábor viszont egy 2005-ben vásárolt Saab 9-5 tulajdonosa. Bizonyára tudatos választás eredménye az autó: kicsit sportos, kicsit exkluzív, kicsit presztízsjármű, de a német prémiummárkákhoz kötődő rossz szájíz nélkül. Okos választás politikusoknak, akár a fenti Volvo.

Gy. Németh Erzsébetet is lekattintottuk, de csakazért, hogy megnézzük: mivel jár egy egykori főpolgármester-jelölt. Nem Smarttal. A képviselő asszony nevén egy 2004-ben vásárolt Renault Mégane van.

Gyurcsány nevén nincs jármű. Viszont fura, hogy az előző miniszterelnök géppel, nyomtatott nagy betűkkel töltötte ki a nyilatkozatot. Miért vajon? Gaz fideszes iráselemzőktől tart talán?

Hagyó Miklós, a BKV által épp elgázolt szocialista főpolgármester-helyettes, most tessenek megkapaszkodni, egy 1993-ban vásárolt Trabantot mondhat magáénak. Más járműve nincs. Szép emlék a KGST-ből, bizonyára.

Herényi Károly, egykori MDF-es, most független képviselő (meglepő módon csak egy érettségi szerepel legmagasabb végzettségként az adatlapján) Deutsch Tamás lelki társa: egy 2007-ben vásárolt Volvo XC90 van a nevén.

Hiller Istvánnak, Horn Gábornak nincs járműve. Ikvai-Szabó Imrének, Budapest SZDSZ-es főpolgármester-helyettesének viszont van egy 2007-ben vásárolt Hobby márkájú lakókocsija! Igaz, senki nem kérdezte, a nyilatkozat csak a motorizált közúti járműveket firtatja, de szép, hogy bevallotta.

És vajon mivel jár az üvegzsebű Keller László, a köz tisztaságának MSZP-s lovagja? Hol egy 12 éves Ford Escorttal, hol egy 2004-ben vásárolt Skoda Superbbel. Legalábbis ezek vannak a nevén. Tiszta átlagember, hát nem?

Kóka János nevén nincs már helikopter. Mondjuk a 2008-ban lízingelni kezdett A8-as Audi árából azért kijönne egy szerényebb darab. De Jánosnak igaza van: ha megteheti, miért is ne járjon saját jogon egy olyan kocsival, ami egykor, miniszterként hivatalosan is megillette?

Kósa Lajos, Debrecen fideszes polgármestere egy 2005-ös dízel Seat Alhambrát mondhat magáénak. Három gyerek mellé el is kél egy ilyen kisbusz. Ha viszont a városvezető egy kis szabadságra vágyik, csak felpattan 2004-ben vett R 1150 RT BMW motorjára, és már neki is vághat a Hortobágy végtelen rónájának a Route 33-ason. Városban persze praktikusabb a 2006-ban vásárolt Suzuki Burgman robogó.

Kövér László bizonyára igaz magyar autóval járna, ha tehetné, de amíg a Suzuki nem gyárt Esztergomban családi minivant, kénytelen német technikát venni. Viszont a pártfegyelem erős: a háromgyermekes Kövér László ugyanolyan Seat Alhambrával jár, mint Kósa.

Kunczének nincs járműve, Lendvai Ildikó se vett a nevére semmit. Na de vajon van-e Suzukija Meggyes Tamásnak, Esztergom fideszes polgármesterének?

Nincs. Viszont a ’78-as Mercedes 240D se kutya, amit a honatya valamikor “1998 előtt” vásárolt. Végre egy rendes majdnem-veterános a csapatban.

Mesterházy Attilának, az MSZP nagy reményének annyi az ingatlana, hogy ki se fért a hét megadott helyre, két extra mezőt kellett felfirkantani a vagyonbevallásra. A sok birtokot Attila nem kocsival, hanem egy 2001-es Honda VFR 800 F-fel rója. Ejnye, MSZP, milyen felelőtlenség ez, 110 lóerős motort engednek tartani a miniszterelnök-jelöltnek?

A képekért és a még több érdekességért feltétlenül kattints!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top