Aktuális

Elkészült az első hazai fejlesztésű hibridautó prototípusa

Bemutatták az első hazai hibridautó működő prototípusát, a Solo-t. A hazai fejlesztésű, különleges személygépkocsi többéves munka eredménye. A jövőben további modellekkel kiegészülő járműcsalád alternatívát kínál a hagyományos energiahordozóktól való függés ellensúlyozására, a városi közlekedési gondok enyhítésére, a környezeti terhelés csökkentésére és a mozgásszegény életmód megváltoztatására.

Az autó manapság a legtöbb ember számára több mint közlekedési eszköz, egyfajta önkifejezési mód. A gépkocsi a tulajdonos társadalmi helyzetének, közösséghez és természethez való viszonyának kinyilvánítására is szolgál. A Solo célja, hogy a gigászi méretű autópiacon egy olyan életszemléletet jutasson kifejezésre, melynek fókuszában a kreatív és változásokra fogékony, emberközpontú világ áll.

2007-ben 66,5 millió új autót adtak el a gépjárműpiacon, mely szám évről évre nő. Az autóipari óriások a szervezeti struktúrából és méretből adódóan csak lassan képesek reagálni az egyre gyorsuló technikai-technológiai fejlődésre, a társadalmi, gazdasági, műszaki változásokra. A szériagyártásban alkalmazott és a létező innovatív megoldások között nyíló térben egyre több alternatív autófejlesztő cég születik szerte a világon. A 2001-ben alapított Antro Kht. is ezen az úton jár. Több pályázati projektjük eredményeként most készült el az első működő prototípus, mely lehetőséget ad a hányattatott sorsú, de nagy múltú hazai gépkocsigyártás újraélesztésére.

Az építés sok áldozattal, kihívással és rengeteg tapasztalattal szolgált. Ez képezi alapját a további fejlesztéseknek, melyek végcélja a mai autók teljes értékű alternatívája. A szériagyártásig még jelentős „fogyókúrán” áteső háromszemélyes jármű váza és karosszériája szénszálas kompozitból készült. A hármas hibridhajtást a legmodernebb Li-ion akkumulátorok, a nagyobb sebességnél működésbe lépő multifuel motor-generátor (ez az első prototípusban még nincs benne), illetve a pedál-generátorok teremtik meg, melyek az utazás közbeni testmozgást is lehetővé teszik. A tetőn elhelyezett nagy hatásfokú napcellák városi sebesség mellett naponta átlagosan 15-25 km megtételére elegendő energiát gyűjtenek össze. A fejlesztések eredményeként a Solo CO2 kibocsátása 2,0-3,3 Kg/100 km, mindezt akár megújuló energiák felhasználásával éri el. Ez az érték negyede a mai legkorszerűbb autókénak. A jármű majdani 140 km/h-s végsebességét és dinamizmusát a 4db elektromos kerékagymotor biztosítja. A 3,12 m hosszú és 1,92 m széles Solo várható fogyasztása mindössze 1,5-2 l/100 km.

A 2012-es tervezett piacra lépésig szükség van a jelenlegi prototípus további fejlesztésére. Ezek között szerepel a „by wire” vezérlés, a motor-generátor beépítése és a Solo olyan kialakítása, mely lehetővé teszi két Solo jármű Duo-vá való összekapcsolását. Az így kapott 6 személyes, 2-2,5 l-es fogyasztású jármű komoly versenytársa lehet a ma oly népszerű családi egyterűeknek. A piaci bevezetésig megtörténnek a tesztelések, a nullszéria, majd a szériagyártás előkészítése, a szükséges engedélyek beszerzése és az értékesítési hálózat megalapozása. A fő célcsoport a környezet iránt felelősséget érző, tudatos emberek, családok és vállalatok. A tervek szerint a Solo az alsó-középkategóriás versenytársakkal egyező áron kerül majd forgalomba.

Az autó jövőbeni útjának segítésére kockázati tőkéből elindult egy ultrakönnyű, hibridhajtású robogó fejlesztése is.

A Solo 2008. június 16-23. között, egy héten át megtekinthető a Közlekedési Múzeumban.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top