nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Életmód
Az “óvszerek királyát” kapkodják a magyarok

Az “óvszerek királyát” kapkodják a magyarok

A fesztiválszezonban tetőzik Magyarországon az óvszervásárlás: jellemzően júliusban és augusztusban akár 15 százalékkal többet költünk védekezésre, mint az év többi hónapjában.
NLCafé
f Ajánlom

Csaknem 3,5 milliárd forintért több mint 20 millió óvszert vásároltunk egy év alatt, mintegy 160 forintos átlagáron – derül ki a Nielsen 80 vegyi árut monitorozó kiskereskedelmi indexéből. A teljes hazai piac értékben 6 százalékkal, míg darabszámban 5 százalékkal bővült 2016. június és 2017. május között az előző év azonos időszakához képest.

A szexuális úton terjedő betegségek és a nem kívánt terhesség ellen használt óvszerek forgalma jelentősen meglódul a nyári fesztiválok ideje alatt. “A július-augusztusi időszak az éves forgalom közel 20 százalékát teszi ki” – mondta Horváth Fanni, a Nielsen szenior ügyfélkapcsolati munkatársa. 

De lássuk, mit mutatnak az adatok a magyarok óvszerhasználati szokásairól!

  • A síkosított kondom az “óvszerek királya”: értékben ez a típus viszi el a piac 86 százalékát, míg darabszámban 100-ból 90 értékesített termék ilyen. 
  • A nem bordázott gumik legalább ennyire közkedveltek: a teljes eladás 86 százaléka ilyen, míg a bordázott termékekre a védekezők 10 százaléka voksol.
  • Hagyománykedvelőek vagyunk a színek tekintetében is, az eladások csupán 3 százalékát teszik ki a színskála különféle árnyalataiban pompázó óvszerek.
  • Az anatómiailag formázott óvszerek sem tarolnak: az értékesített termékek 90 százaléka nem ilyen.

A kiszereléseket vizsgálva kiderül, hogy az értékesített dobozok számát tekintve a 3 darabos dobozok viszik el a forgalom több mint felét (53 százalék), de populáris a nagyobb, 10 darabos kiszerelés is (46 százalékkal).

Emellett a gyártói márkák abszolút tarolnak az óvszerek között, az értékesítések több mint 99 százaléka nem sajátmárkás termék.

 

Megosztás Facebookon