nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Életmód
Ezért nem fogsz lefogyni, ha csak diétázol – a szakértő szerint

Ezért nem fogsz lefogyni, ha csak diétázol – a szakértő szerint

Kipróbáltad már a paleo, keto, atkins diétát, ettél napokig káposztalevest, és mégsem mennek le a kilók. Általános jelenség, de ne aggódj, van rá megoldás.
K.G.
f Ajánlom

Dr. Carolyn L. Mein a Different Bodies, Different Diets című könyv szerzője szakértője a fogyókúráknak és elárulta, hogy miért nem hatásosak igazából a diéták. Azért nem fogysz le tőlük, mert a fogyókúrázás csupán a szervezet egyfajta éheztetése, az agy pedig túlélő üzemmódba kapcsol, amikor azt észleli, hogy éhezik a test. Ez nagyjából az idők kezdete óta így működik, úgyhogy felesleges is ellene küzdeni.

Az agynak nem tudod megmondani, hogy „figyelj, barátom, direkt éhezem, éhezni akarok, mert zavar a nagy fenekem”.

Sajnos ösztönből működik, és a legjobbat akarja neked: életben próbál tartani, ezért kiadja a testnek a parancsot, hogy raktározza még a levegővételt is. Amikor pedig abbahagyod a fogyókúrát és újra eszel rendesen, akkor mint az őrült elkezd felkészülni a következő éhezéses időszakra, azaz újra rákapcsol a raktározásra. Itt pedig máris beindult a jojóeffektus, és többet szedsz vissza, mint amennyit leadtál.

Ördögi körbe kerülsz, mert minél többször veted bele magad ilyen fogyókúrákba, annál nehezebb meggyőzni a testedet, hogy ne készüljön folyton az éhezésre, ezzel pedig pont megakadályozod a fogyást.

fogyókúra diéta szakértő

Képünk illusztráció – Forrás: Unsplash

Mindez rendkívül frusztráló, amikor épp azon vagy, hogy leadd a felesleget. Mein szerint azonban van kiút ebből a körből.

Az egyik lehetőség, hogy beépítesz időszakos böjtöt az életedbe, egy héten 1-3 napon. Az időszakos böjt annyit jelent, hogy egy nap csak egy bizonyos időablakban eszel, a többi órában hagyod a szervezetedet pihenni. Például azon a napon csak 8 órában étkezel, 16 órát böjtölsz, ami teljesen jól bírható: 9-17 óráig elfogyasztod a napi kalóriamennyiségedet, utána pedig leállsz a következő nap reggel 9-ig az evéssel, és csak vizet iszol. A másik lehetőség pedig, hogy ebben az időablakban csak gyümölcsöt és zöldséget eszel, amitől még hatékonyabbá válik a böjt.

Mein a legfontosabbnak azt tartja, hogy hallgass a testedre és figyelj oda arra, mire van szüksége az éhezés helyett. Ha édes ízre vágyik, akkor ne egy fánkot egyél, hanem helyettesítsd gyümölccsel, vagy ha hamburgerre vágynál, akkor próbálj egy sült marhaszeletet inkább.

Ilyen egyszerű étrendbeli módosításokkal máris megszabadulhatsz a végtelen fogyókúráktól és meglátod, le fog menni a felesleged.

Megosztás Facebookon