Életmód

Így épül a hódmezővásárhelyi vasútvillamos – fotók

A tramtrain Szegedet és Hódmezővásárhelyt fogja összekötni, a beruházás a naponta ingázó 6-8 ezer embernek segíthet.

Speciális vágányfektető géppel készül az új pálya ágyazata Kopáncs közelében, a  Szeged és Hódmezővásárhely között épülő vasútvillamos-(tramtrain-)vonalon.

A két település között naponta ingázó 6-8 ezer embert kiszolgáló közlekedésfejlesztési beruházás költsége 73-75 milliárd forint, amelyből mintegy 22 milliárd forintot uniós, 50 milliárdot hazai forrás fedez.

Készül az új pálya ágyazata Kopáncs közelében, a Szeged és Hódmezővásárhely között épülő vasútvillamos-(tramtrain-)vonalon (MTI Fotó: Máthé Zoltán)

A Hvg.hu azt írja, ez az összeg tartalmazza Hódmezővásárhelyen egy 3,3 kilométeres városi villamosvonal kiépítését, a Szeged–Békéscsaba vasútvonal felújítását, az új járműveket, valamint a szegedi Rókus vasútállomás és az 1-es villamos közötti átkötést.

Speciális vágányfeketető géplánc dolgozik a vasútvillamos építésén (MTI Fotó: Máthé Zoltán)

A vasútvillamos innen a szegedi 1-es és 2-es villamos pályáját használja majd a Nagyállomásig.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top