nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Életmód
Hajápolás tavasszal: viszlát, sapka, helló, szép haj!

Hajápolás tavasszal: viszlát, sapka, helló, szép haj!

Tavasszal végre lekerülnek a kapucnik és a kötött sapkák is a fejekről. Évről évre előfordul, hogy a téli időszakban megfelejtkezünk arról, hogy nagyobb gondot fordítsunk a hajápolásra, pedig ilyenkor kellene igazán. Csakúgy, mint a fogyókúránál, nem a strandszezon előtti héten kellene észbe kapnunk.
Barna Fanni
f Ajánlom

Kezdjük is rögtön az elején

Az elfogadás a haj tekintetében is ugyanolyan fontos, mint úgy általában, ha önmagunkra gondolunk. „Alapvetően háromféle típusú haj van: egyenes, hullámos és göndör. Ezen belül lehet vékony, normál és vastag szálú a haj. Tisztában kell lenni azzal, hogy mi melyik kategóriába tartozunk. Tehát a hajápolás tekintetében is önmagunkhoz kell viszonyítanunk, saját magunkhoz képest kell nézni a változást” – mondja Szurovszki Norbert, fodrász.

Hiába hívogatnak minket a reklámokban látható vastag, erős, dús hajkoronájú lányok, ha mi magunk nem ezt a típust erősítjük, akkor sosem leszünk hozzájuk hasonlóak. Ez genetika, kódolva van bennünk, hogy milyen a hajszerkezetünk. Na, persze ez nem egyenlő azzal, hogy akinek vékony szálú a haja, annak csúnyának vagy töredezettnek kell lennie. De mit tehetünk?

Az egyik legfontosabb dolog a hidratáció, vagyis hogy eleget igyunk. A napi vízbevitel ugyan függ a testtömegtől is, de általánosnak tekinthetjük, hogy az a jó, ha nagyjából háromliternyi vizet megiszunk egy nap. És itt még egyszer felhívnám a figyelmet, hogy vizet.

A haj szerkezetét fehérje alkotja, éppen ezért fontos a fehérjében gazdag táplálkozás és a megfelelő mennyiségű vitamin bevitele. Kevesen tudják, hogy nemcsak a kevés, de a túlzott vitaminbevitel is árthat, szóval mindig alaposan olvassuk el a tájékoztatókat, és a testarányainknak megfelelő mennyiséget fogyasszunk a vitaminokból.

A vitaminkészítményekre egyébként egyáltalán nincs szükség, ha sikerül kiegyensúlyozottan táplálkozni, sok, jó minőségű (!) zöldséget, gyümölcsöt, halat és egyéb húsokat fogyasztani. De halból sem érdemes túlzott mennyiséget megenni, ugyanis a halaknak magas lehet a higanytartalma, ami éppen, hogy roncsolja a hajat. De az Omega3 zsírsav miatt elengedhetetlen, hogy a heti étrendünkben szerepeljenek a kis uszonyosok.

haj, hajapolas, tavasz

Így ápold a hajkoronád tavasszal!

Vágass rendszeresen!

Ha a belsőnket felkészítettük az olajozott működésre, akkor elkezdhetünk foglalkozni a külső megjelenéssel is. Töredezett hajvégek, ez a leggyakoribb oka a rossz minőségű hajnak. Hiába szeretnénk mi növeszteni a hajunkat, ha nem vágatjuk rendszeresen, akkor a töredezett szálak tovább hasadnak, és nem hogy jobb, de mindig rosszabb lesz a helyzet. A töredezést úgy tudjuk optimalizálni, ha a hajat a töredezett rész felett vágjuk/vágatjuk le.

A jó alap most már megvan, igyekeznünk kellene megtartani mindezt. „Használjunk hajpakolásokat, ebből is célszerűbb a boltit alkalmazni, mert ezek professzionálisak. A fodrászkellékesek kínálatában szereplő termékeknek sokkal több kritériumnak kell megfelelniük, mint a drogériában fellelhető társaiknak. Ezeket inkább mellőzzük. Persze vannak, akik nem szeretnének kemikáliákat használni, ez esetben a ricinusolaj a jó választás, rendszeres használat mellett valóban tapasztalható változás. De itt is ki kell hangsúlyoznom, hogy csak akkor segít, ha a roncsolt részeket rendszeresen eltávolítjuk” – tanácsolja Norbi.

Amit érdemes megjegyeznünk: a sok víz, a megfelelő táplálkozás, esetleg vitaminok, valamint a hajápoló készítmények alkalmazása segíthet abban, hogy a magunkhoz mérten legjobb formába öntsük hajkoronánkat. Viszlát, úszósapka, helló, szép haj!

Megosztás Facebookon