nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Életmód
Tegyél a jojóeffektus ellen Szalka Andi fitneszedzővel!

Tegyél a jojóeffektus ellen Szalka Andi fitneszedzővel!

Diéta után visszajöttek a leadott kilogrammok? Sőt nem elég, hogy visszajöttek, még plusz pár kiló is felcsúszott? Ja, és hogy a forma is elveszett, mert a feszes idomok helyett egy petyhüdt testet nézel a tükörben? Na, ez gond! De mit tanácsol Szalka Andi fitneszedző? Elmondjuk!
NLCafé
f Ajánlom

Az ember a drasztikus diétákkal, az edzések beiktatása nélkül elgondolt testsúlycsökkentési terveivel sokkal több kárt okoz magának, mint gondolná. Hisz egy-egy ilyen „kirohanás” alkalmával a szervezet a látszat ellenére nem pozitív alkalmazkodással reagál. A nagymérvű kalóriamegvonásra izomtömeg leépítéssel, azaz „anyagcsere-károsodással” válaszol, mely a diétázó jövőjére is kihat. Hogy miért működik így a testünk? Mert az ínséges időket túlélni szeretné, és ehhez egyetlen eszköze, útja van, az pedig a leganyagcsereaktívabb szövet, azaz az izom leépítése. Ugye ezt nem szeretnénk? Nem szeretnénk a fogyókúránk után egy hónappal már ugyanazt a számot nézni a mérleg kijelzőjén, mint korábban, a lecsökkent anyagcserénk miatt, és nem vágyunk szörnyülködni tónustalan testrészeinken.

Jojóeffektus: mi a megoldás?

1. Türelem. Hagyjunk annyi időt testünknek visszaváltozni, mint amennyi idő alatt ilyenné lett, vagy legalábbis többet, mint 1 hét, 1 hónap.
2. A túlzott kalóriamegvonás mellőzése, egészséges táplálkozásra törekvés.
3. Súlyzós edzések beiktatása heti 2-3 alkalommal az izom megtartása érdekében.

(Forrás: Iron System Hungary Szalka Andrea Master Trainer)

Megosztás Facebookon