nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Életmód
20 napos kihívás, hogy leszámolj a félelmeiddel

20 napos kihívás, hogy leszámolj a félelmeiddel

A félelmeinknek általában semmi köze a valósághoz. Csak arra jók, hogy megbénítsák az ítélőképességünket, és visszatartsanak a cselekvéstől.
K.G.
f Ajánlom

Amikor elönt a félelem, gyorsabban dobog a szíved, a vérnyomásod az egekbe szökik, szaporán lélegzel, és a stresszhormonok elárasztják a szervezetedet. Az izmok megfeszülnek, mert készenlétben állnak, hátha menekülni kell a mamutok elől. Ezek miatt pedig nehezen tudsz logikusan gondolkodni és hatékonyan megoldani a problémákat. A félelem csak hátráltat, és rossz döntésekre ösztönöz, ráadásul 99 százalékban csak a fejedben létezik.

A leggyakoribb félelmek:

  • Nyilvánosság előtt beszédtől
  • Idegenektől
  • Ítélkezéstől
  • Hibázástól vagy vesztéstől
  • Változástól
  • Megaláztatástól
  • Öregedéstől
  • Egyedüléttől
  • Csalódástól

Még a legsikeresebb embereknek is vannak félelmeik, csak ők megtanulták, hogyan lendüljenek túl rajtuk, és cselekedjenek a félelmek ellenére is. Mindenkinek az a fő célja, hogy a lehető legtöbbet hozza ki az életéből, ezért érdemes arra koncentrálni, hogy megtanuld kezelni a félelmeidet, amik akadályoznak a céljaid elérésében. A következő 20 napos kihívás épp ezt célozza, hogy le tudj számolni a félelmeiddel, és bátorsággal, békével és örömmel helyettesítsd.

20 napos kihívás, hogy leszámolj félelmeiddel

Készíts listát a félelmeidről, és mindennap tegyél meg valamit, ami ijesztő számodra, majd jutalmazd meg magad, hogy teljesítetted a kihívást.

1. nap: Írd fel az összes negatív állítást

Minden olyan szó kerüljön fel a papírra, amivel hátráltatod magad. A “nem tudom megcsinálni”, “nem vagyok elég hozzá”, “nem vagyok rá képes” fajta mondatokat listázd, majd írd le úgy mindet, hogy pozitívvá változzanak. Például a “nem akarom” helyett írd, hogy “inkább azt választom” Az első napot használd arra, hogy bármilyen negatív állítás jut eszedbe, azt az ellenkezőjére fordítod.

2. nap: Mozogj

Rögtön felkelés után kapd magadra a futócipőt, vagy menj a nappaliba, és tornázz. A cél ezzel az, hogy abbahagyd a halogatást. Innentől kezdve minden reggeledet mozgással kezdd.

3. nap: Szabadíts fel időt

Mit tennél, ha lenne egy szabad órád? Olvasnál, edzenél, játszanál a gyerekeiddel? Szabadíts fel egy órát a napodból, amikor tehetsz valami olyat, amitől jobbá válik az életed. Meg fogsz lepődni, mennyivel hatékonyabb leszel, ha fordítasz magadra időt.

20 napos kihívás, hogy magad mögött hagyd a félelmeidet

4. nap: Beszélj egy idegennel

Ha félsz a nyilvánosság előtti beszédtől, akkor a legelső lépés az, hogy egy idegennel szóba elegyedsz. Lehet ez egy anyuka a játszótéren, vagy egy barátságos arc a buszon munkába menet.

5. nap: Legyél öreg

Ha a nagy félelmeid között az szerepel, hogy idősödsz, akkor egy napra váltsd valóra a félelmedet. Sminkeld magad idősebbre, vagy mászkálj egy napig smink nélkül, hogy lásd a többi ember reakcióját. Valószínűleg azt fogod látni, hogy senkit sem érdekelnek a ráncaid.

6. nap: Töröld az elvárásokat

Vizsgáld meg az elvárásaidat, amiket másokkal és magaddal szemben támasztasz. Milyenek lennének a kapcsolataid, ha egyáltalán nem lennének elvárásaid? Függeszd fel mindet és egy napig élj nélkülük, meglátod, mennyire felszabadító érzés.

7. nap: Ne nézz tükörbe reggel

Ha a félelmeid között előkelő helyet foglal el, hogy mit szólnak hozzád, a külsődhöz mások, akkor ma reggel úgy öltözz fel, hogy nem nézegeted magad órákig a tükörben. Sőt akár pizsamában is kimehetsz az utcára.

8. nap: Próbálj ki egy új ételt

Mindig a jól megszokott ételeket eszed? Akkor itt az ideje, hogy ezen a napon csupa olyan étel kerüljön az asztalodra, amit még sosem próbáltál.

9. nap: Indulj felfedező körútra

Lépj ki a komfortzónádból, menj el olyan helyekre, ahol eddig nem jártál. Nem kell rögtön csilliárdokért külföldre rohanni, elég, ha megtervezel például egy kulturális körutat a saját városodban.

10. nap: Írj levelet

Ha félsz, hogy elveszted a hozzád közelálló embereket, akkor írj nekik levelet, amiben kifejezed, mennyire hálás vagy, amiért veled vannak.

 

11. nap: Legyél egyedül

Az egyedülléttől való félelem annyira gyakori, hogy mindenkinek ki kell próbálnia, milyen az, amikor egy napig teljesen egymagában van. Kapcsold ki a mobilodat, és ne lépj kapcsolatba senkivel ezen a napon, próbáld jól érezni magad egyedül.

12. nap: Válassz másik útvonalat

Főleg akkor, ha van benned félelem, hogy eltévedsz. Tervezd meg, milyen útvonalon térsz haza a munkából, ami másfelé vezet, mint a megszokott utad. Figyelj útközben, és fedezd fel az újdonságokat.

13. nap: Fejezz be egy projektet

A halogatás megmérgezi az életedet, ezért a mai nap célja legyen az, hogy egy rég rád váró feladatnak pontot teszel a végére.

14. nap: Lépj először

Ha van egy családtagod, barátod vagy kollégád, akivel folyton küzdened kell, akkor lépj te először, és próbálj meg közös nevezőre jutni vele.

15. nap: Fogadj el egy meghívást

A szociális félelmek legjobb ellenszere, ha emberek közé mész. Fogadd el azt a meghívást, amit a félelmeid miatt visszautasítanál, és nézd meg, hogy mi történik, ha beszélgetni kezdesz az emberekkel. A mobilodat pedig tartsd a táskádban, ne menekülj el a közösségi oldalak világába.

20 napos kihívás, hogy magad mögött hagyd a félelmeidet

16. nap: Mássz fel egy magas helyre

Egy domb vagy emelet is megteszi, ha félsz a magasban. Ha lehet válassz a szabadban célpontot, mert a természet közelsége segít eloszlatni a rossz érzéseket, a félelemmel szembenézés pedig terápiás hatású lehet.

17. nap: Hívj randira valakit

Feltéve, ha régi vágyad, csak eddig nem merted elhívni randizni. Nem muszáj, hogy romantikus találkozó legyen, lehet, hogy csak egy ismerősről van szó, akivel szeretnél közelebbi barátságot kötni. Itt az ideje, hogy tegyél egy próbát.

18. nap: Tervezz utazást

Nézz ki új úti célokat, ahol még soha nem jártál, számold ki, mikor tudnál elmenni, mit tudnál ott csinálni és tedd meg az első lépést, hogy valóra váljon az utazás.

19. nap: Készíts kívánságlistát

Írd össze, mi mindent szeretnél elérni, és hogy mitől félsz, miben hibázhatsz útközben. Emlékeztesd magad, hogy a tökéletesség elérhetetlen, és hogy a hibák szükségesek a fejlődéshez.

20. nap: Ünnepelj

Magadat, az életet, a téged körülvevő szeretetet mindennap megünnepelheted. Engedd el a fájdalmaidat, a múlt haragját, szabadítsd fel az energiáidat, hogy új életet kezdhess. A mai napon írd össze, mit kell elengedned ahhoz, hogy szabadnak érezd magad.

Megosztás Facebookon