nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Életmód
Állj fejre mindennap, ha jót akarsz magadnak!

Állj fejre mindennap, ha jót akarsz magadnak!

Nyugi, nem kell szó szerint fejen vagy kézen állni, csupán olyan pozíciót vegyél fel, amiben fejjel lefelé vagy. Erre a célra például tökéletesen megfelel a jógás hegyállás. Öt érvünk is van a mindennapos fejjel lefelé lógás mellett.
K.G.
f Ajánlom

1. Segíti a koncentrációt, az egyensúlyt és az agyi funkciókat

Amikor fejjel lefelé lógsz, az agyadat elárasztja az oxigéndús vér. Hamar észreveszed, hogy szinte életre kel tőle. A több vér több oxigént jelent, ezért javulnak az agyi funkciók. Amikor fejjel lefelé végzed valamelyik jógagyakorlatot, akkor muszáj összpontosítanod, hogy fejre ne ess, kénytelen vagy a jelen pillanatban lenni, úgyhogy a koncentrációd határozottan javul tőle.

2. Jót tesz a négy fő rendszerednek

A fejreállás jótékony hatással van a szív és ér-, nyirok-, endokrin és idegrendszeredre. És ez jó neked.

Állj fejre minden nap a testi-lelki egészséged érdekében

3. Visszafordítja a gravitáció káros hatásait

Ezért aztán az egyik legjobb gyógymód a hátfájásra és a görcsös tartóizmok ellazítására. Emellett pedig még a stresszt is csökkented, ha naponta fejjel lefelé lógsz. Nem ám csak előre, hanem hátra is lehet csinálni, ha még le tudsz menni hídba, akkor használd ki, és érezd, ahogy kisimulnak tőle az idegeid és egyensúlyba kerül az elméd és a tested.

4. Késlelteti az öregedést

A folyamatos stressz, ami manapság jellemző szinte mindenkinek az életére, hatással van a testedre és gyorsítja az öregedést. A fejjel lefelé végzendő jógagyakorlatokkal relaxálttá válik az elme, lecsendesednek a gondolatok és a stressz elillan belőled.

5. Erősíti az immunrendszert

A zöld smoothie remek dolog, de az a tudat még jobb, hogy a tested képes meggyógyítani magát. Ezért olyan fontos, hogy az immunrendszert minden eszközzel támogasd, ha kell, még azzal is, hogy naponta rászánsz tíz percet a fejjel lefelé lógásra.

Kezdd az alapoknál: egy jó kis jógás hegyállást szinte mindenki el tud végezni, aztán lehet, hogy annyira ráérzel a fejjel lefelé végzett gyakorlatok ízére, hogy pár héten belül kézen állva mászkálsz majd örömödben.

Olvass többet a jógáról:

Megosztás Facebookon