Életmód

“Akármilyen testben élünk, emberek vagyunk!” – 8 kampány az önbizalomért

A pozitív testkép kifejezés hallatán az emberek szeme előtt gyakran egy kövér nő képe jelenik meg, aki magasról tesz rá, mit gondolnak róla és a testéről az emberek. Csakhogy a pozitív testkép sokkal többről szól, mint a kövér nőkről, erre emlékeztetnek minket ezek a kampányok.

Pár évvel ezelőttig tartotta magát az a vélekedés, hogy az ideális női test vékony. Pont. Aki nem tartozott bele, annak tanácsokat adtak, hogyan rejtse el a hurkáit, mert azok bizony szégyellnivaló dolgok, amiket senki sem akar látni. Pedig nem határozhatja meg a létezésünket az, hogy mekkora fenekünk van, és milyen méretű ruhát tudunk magunkra passzírozni. A pozitív testképet hirdető fotókampányok is arra hívják fel a figyelmet, hogy milyen sokféle szépség létezik a világban azon kívül is, amit a magazinok, filmek, divat világa mutat nekünk.

1. Adipositivity naptár, 2016

A naptár fotósa, Sustantia Jones arról is híres, hogy gyönyörű képeket jelentet meg telt, gyakran meztelen nőkről. Minden évben készít egy naptárt, amelyben a legerősebb képeit sorakoztatja fel. Jones le akarja dönteni azt a sztereotípiát, hogy a kövér emberek nem nézhetnek ki lélegzetelállítóan és szexin a képeken Pphotoshop nélkül.

8 kampány, ami erősíti a pozitív testképet bennünk

2. Velvet D’Amour – Harnaam Kaur-fotók

Harnaam Kaur arról vált híressé 2015-ben, hogy olyan betegségben szenved, amitől szőr nő az arcán. Ahelyett, hogy elrejtené az emberek elől, Kaur inkább azt az utat választotta, hogy aktivistaként és modellként inspirálja a világot. A Rock’N’Roll Bride Magazine-ban megjelent képei bizonyítják, hogy a másság, különbözés, egyediség nem jelenthet ma már kiközösítést.

8 kampány, ami erősíti a pozitív testképet bennünk

3. “Thank You For Staring”

Alysse Dalessandro dizájner állította össze a Thank You For Staring fotókönyvet, amelyben a modellek az ő kövérségről, pozitív testképről szóló idézeteivel ellátott pólóit viselik. A pólókkal válaszol azokra a zaklatásokra, amit ő maga, mint kövér nő kap nap mint nap, csak azért, mert ilyen testben létezni merészel.

8 kampány, ami erősíti a pozitív testképet bennünk

4. Jes M. Baker – “Lustworthy”

Jes M. Baker aktivistaként, bloggerként küzd a kövérek elnyomása ellen. A Lustworthy fotósorozat egy kiáltvány minden nőért, ritkaság abból a szempontból, hogy rendhagyó módon összehozza egy képre a hagyományosan vonzónak tartott férfi és női modelleket a nem szokásosan szép testű emberekkel. Az elfogadott irány eddig az volt, hogy hasonló maradjon meg a hasonlónál, kövéret kövérrel, vékonyat vékonnyal fotózzunk. Az üzenet az, hogy akármilyen testben is vagyunk, ugyanúgy emberek vagyunk, ugyanolyan vágyakkal és álmokkal.

8 kampány, ami erősíti a pozitív testképet bennünk

5. Dressmann – “Perfect Man”

A férfiruhamárka, a Dressmann hozta létre az Underwear for Perfect Men elnevezésű kampányt. Arra hívták fel fotóikkal a figyelmet, hogy a pozitívtestkép-probléma nem csak a nőket érinti. És nemcsak a kövér vs. nem kövér vitájáról van szó, hanem arról, hogy a világban mindenféle és fajta testformával élnek az emberek, amitől nem lesznek többek vagy kevesebbek másoknál.

8 kampány, ami erősíti a pozitív testképet bennünk

6. Amanda Richards – #ImNoModelEither

Lane Bryant indította útjára az #ImNoAngel kampányt, ami öt plus size modellel karöltve vette fel a harcot a divatipar méretfüggőségével. Erre válaszul osztotta meg Amanda Richards író saját magáról fehérneműben a képeit #ImNoModelEither hashtaggel. A képeivel követőkre talált, rengetegen feltöltötték a saját tökéletlen testükről a képeiket, így vált közösségi ellenállássá Amanda kezdeményezése.

8 kampány, ami erősíti a pozitív testképet bennünk

7. LUSH Australia – Go Naked kampány

Bár nem kifejezetten a pozitív testképet, mint inkább a saját szappanjukat szerették volna reklámozni, az eszköz, hogy igazi, retusálatlan és valódi női testekkel tették ezt, mégis a sorba illeszti őket. Főleg azok után, hogy betiltották a kampányt Ausztráliában, mert sokan panaszkodtak rá, hogy zavaróak a meztelen női testek a plakátokon. Kíváncsiak lennénk, hogy vajon akkor is panaszkodtak volna az emberek, ha Victoria angyalai álltak volna meztelenül a plakátokon? Aligha.

8 kampány, ami erősíti a pozitív testképet bennünk

8. ModCloth fürdőruhareklám

Két része is volt a ModCloth 2015-ös fürdőruha-fotókampányának, mindkettőben a cég saját női és férfi alkalmazottai álltak modellt az új kollekcióban. Az ötlet zseniális, hiszen valódi emberekkel valódi embereknek akarták eladni a fürdőruháikat. Segítettek a kampányukkal megértetni az emberekkel azt, hogy minden test strandra való test, emlékeztettek minket arra, hogy mindannyian megérdemeljük, testmérettől, színtől, alaktól függetlenül, hogy önbizalommal és örömmel vonuljunk a fürdőruhánkban nyáron.

8 kampány, ami erősíti a pozitív testképet bennünk
8 kampány, ami erősíti a pozitív testképet bennünk

Az, hogy egy fotó többet ér ezer szónál, ezeknél a kampányoknál maximálisan igaznak bizonyult. Kis fényt hoztak az éjszakába és kis önbizalmat öntöttek minden olyan emberbe, aki nem modelltestbe született.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top