Életmód

“Az 1-es villamos olyan, mint egy szociálpszichológiai kísérlet”

Az alapkérdés: ha három villamos érkezik, a tömeg miért a már amúgy is zsúfolt első szerelvénybe próbálja magát betuszkolni, miközben a második és a harmadik villamos szinte üres?

István népnevelő jellegű levele következik:

A magyar ember, ha két ugyanolyan járatszámú jármű jön egymás mögött, naná, hogy az elsőre száll fel – vagy csak próbál. Az 1-es villamosnak hétköznapra szerintem nem kell menetrend, úgy jön az, ahogy tud. A túltömött villamos nem halad, mögötte a következőnek így kevesebb utast kell felvennie, és szépen lassan utoléri az elöl szerencsétlenkedőt. Jön egymás után kettő, aztán kis szünet, jön egy, ami kivételesen pontos, aztán jön egy, ami alapból siet, utána hosszú ideig semmi, a következő épp ezért több utast visz, és kezdődik a körforgás elölről.

Példa a mai eset. Hosszú ideig (5 perc, ez a Hungária körúton sok idő) vártam, végül megérkezett az én villamosom. A következő már ott virított 2 megállónyira mögöttünk. Két rövid megállónyira. A villamos tele, a vezető pedig megpróbálja kompenzálni a késést azzal, hogy sietteti az utasokat a felszállással. Ez ennél a megállónál nagy gondot nem okozott. A gondok két megálló múlva kezdődtek… Folytatás a BKV-Figyelő blogon!

Az 1-es villamos olyan, mint egy szociálpszichológiai kísérlet

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top