Életmód

Elindult a Bringázz a Munkába! tavaszi kampánya

Éppen a Föld napján indították el a kerékpározást népszerűsítő kampányt.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Magyar Kerékpárosklubbal közös szervezésben, 13. alkalommal indította el a kerékpározást népszerűsítő Bringázz a Munkába! idei tavaszi kampányát kedden a Föld napján Budapesten, a Kossuth térről.

Mint a május 30-ig tartó kampány nyitórendezvényén Völner Pál, az NFM államtitkára elmondta, a kormány kiemelt figyelmet fordít a kerékpáros közlekedés feltételeinek megteremtésére, az elmúlt négy évben 500 kilométer kerékpárutat adtak át, és újítottak meg, s a tervek szerint tovább bővül a kerékpárút-hálózat. Ennek részeként 2015-ben megkezdődhet az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút Rajkától Budapest déli agglomerációjáig tartó szakaszának komplex fejlesztése, a fővárost a Balatonnal összekapcsoló kerékpárút létesítése, a Balaton körüli bringakör korszerűsítése, kiegészítése.

A kerékpározást népszerűsítő, 7 éve tartó kampányhoz egyre többen csatlakoznak, az utóbbi időben Budapesten évi 30-40 százalékkal növekedett a kerékpáron közlekedők száma. A kerékpáros klub adatai szerint a lakosság 45 százaléka használja a kerékpárt közlekedésre. Európában Magyarország a második “legkerékpárosabb” ország, Hollandiával és Dániával versenyez fej-fej mellett.

Fotó: Mohai Balázs / MTI
Fotó: Mohai Balázs / MTI

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top