Életmód

Így kérték meg a kezem!

Helikopteres lánykérés óriási molinóval, fehér ló és szerenád, koboldok kis fehér cetlikkel és szerelempontokkal. Három feleség és egy "élményszerző" cég mesélt nekünk a lánykérésről.
Így kérték meg a kezem! A négy legviccesebb eljegyzési videó

Nem minden lány vágyik gigantikus felhajtásra, de a pezsgőspohárba vagy a karácsonyi ajándékba rejtett gyűrű is kissé túlhaladott már. A cikkben nyilatkozó három feleség okkal lehet büszke kreatív urára, de azok se keseregjenek, akiknek párja a romantika terén nem sziporkázik, hisz az erre specializálódott cégek ma már mindenre találnak megoldást.

Wellnesshétvége helyett lánykérés a viharba keveredett repülőn

„A születésnapom előtt pár nappal egy hétköznapi, őszi délutánon mondta a párom, hogy hétvégén wellnesselni megyünk, és már le is foglalta a szobát Egerszalókon. Lelkesen csomagoltam, örültem, hogy a szülinapomra egy kirándulással lepett meg. Induláskor még meg voltam győződve arról, hogy a következő öt napban Kelet-Magyarországon pihenünk majd, de amikor az M0-ról nem kanyarodtunk le az M3-ra, már gyanús lett a dolog. Végül Ferihegyen kötöttünk ki, de mivel Balázs telefonált, így csak tippelni tudtam, hogy vajon Izraelbe, Angliába, Németországba vagy Egyiptomba utazunk. Hamar kiderült, hogy ő titokban vízumot, jegyet és szállodát intézett, így Egyiptom felé vettük az irányt. Ettől még felhőtlenebb volt a kedvem, mint reggel, egészen addig, amíg a repülő viharba nem keveredett. Akkor annyira megijedtem, hogy sírni kezdtem.

Judit gyűrűjét azóta szűkebbre vették

Egy jó ideje sírdogáltam már, amikor a párom elővett egy dobozt, mondván, ez hátha megvigasztal. A dobozban egy gyűrű volt – épp olyan, amilyenre mindig is vágytam –, mellé pedig hozzátette, hogy azt szeretné, ha a szállodába a menyasszonyaként jelentkeznék be. Na akkor folytattam a zokogást, persze már a meghatottságtól. Mivel korábban nem hordtam gyűrűt, amiről mintát lehetett volna venni, a karika sajnos nagy lett a gyűrűsujjamra. Persze ez egy cseppet sem zavart, büszkén viseltem a középső ujjamon is. Balázs nem szeretett volna feltűnést kelteni, pláne azt, hogy a fedélzeten mindenki tapsoljon, ezért valószínűleg senki sem vette észre rajtunk kívül, hogy mi történt. Így lett egy szerény és visszafogott, de mégis különleges lánykérés a miénk. Kisírt szemekkel érkeztem meg Egyiptomba, pedig én voltam a világ legboldogabb menyasszonya.”

Koboldok, szerelempontok és egy bicikliről lepattanó vőlegény

„A párom egyszer csak előállt azzal, hogy utazzunk el Noszlopra hosszú hétvégére. Kicsit úgy éreztem, hogy erőlteti, mert nem a legalkalmasabb hétvége volt erre, de nem firtattam, megoldottuk és elmentünk. A falu szélén szálltunk meg egy helyes kis szállodában. A második napon kis fehér cetliket találtam sorra a neszesszeremben, a cipőmben, majd a táskámban. Az elsőn ez állt: „Szia, Jule! Ez titok, ne szólj senkinek. Mi, a sorsközpont koboldjai hagytuk neked ezt az üzenetet. Adunk ma neked néhány feladatot. Ha szereted a Petit, rejtsd a mellékelt szerelempontot a tárcájába.” A többi cetlin olyan kérdések szerepeltek, hogy szeretnéd-e, ha Peti mindig szeretne, vagy el tudod-e képzelni vele az életedet, a feladat pedig mindig az volt, hogy tegyem a papírokat a tárcájába. Én szépen csendben gyűjtögettem a pontokat, és bele is tettem a pénztárcájába, de egy szót sem beszéltünk erről. Akkor még nem gondoltam, hogy lánykérés szándékával találta ki ezt a játékot.

Peti első cetlije
Peti első cetlijei

Este elindultunk a Somló-hegyre biciklivel, és amint ott tekertünk egymás mellett, elmeséltem neki, hogy a szobánkban manók jártak, akik cetliket hagytak stb. Egy darabig hezitált – mert eredetileg a hegy tetején szerette volna megkérni a kezem –, de nem bírta sokáig, lepattant a bicikliről, letérdelt, és megkérdezte, hogy leszek-e a felesége. Bevallotta, hogy azért találta ki ezt a játékot, mert nem akart ajtóstul rontani a házba. Időt akart hagyni nekem, hogy átgondoljam a döntést, mert bár 3 éve együtt voltunk már, korábban sosem beszéltünk a házasságról. Természetesen azonnal igent mondtam. Ezek után azért felmentünk a hegyre is, és a hegytetőn található büfé vendégkönyvébe is beírtuk a lánykérésem emlékét.”

A drogügyletbe keveredett férj és a molinót tartó barátok lánykérése madártávlatból

December 23-án a párom elment „ajándékot vásárolni a szüleinek”, én pedig otthon sütöttem-főztem, mikor becsengetett hozzánk egy rendőr. Közölte velem, hogy szedjem össze a holmijaimat, mert Sanyi bajba keveredett, lent vár az autó, el kell mennem szembesítésre. Bár egyenruhában voltak, mutatták az igazolványukat, és rendőrautóval mentünk, mégis gyanús volt, hogy lánykérés van a dolog mögött. Útközben mondták a rendőrök, hogy nem az őrsre megyünk, hanem a reptérre, mert a kétes üzleteket Szegeden szokták lebonyolítani, és hát a férjem kábítószerügybe keveredett. Egy pillanatig sem hittem nekik, de mikor bemondták egy olyan ismerősünk nevét, akiről tudtuk, hogy stiklijei vannak, kicsit megijedtem.

Andi és Sanyi a város felett

Bekötötték a szemem, és be kellett szállnom egy autóba. Közben iszonyú szirénahangot is hallottam (később kiderült, hogy a férjem egy tűzoltóautót is odaszervezett). Sejtettem, hogy repülőre szállok, mert nagyon magasra kellett lépni, és azt is éreztem, hogy valaki ül ott mellettem. Meg voltam róla győződve, hogy a Sanyi az, de amikor megütöttem, ellökte a kezem. Na akkor már elkezdtem sírni. Fenn a magasban végül levette a kendőt, és persze kiderült, hogy mégiscsak ő az. Bíztam benne, hogy ilyen előzmények után csak-csak lánykérés következik, de mikor már fél órája köröztünk a város felett, és még mindig nem történt semmi, gondoltam, mégis tévedtem. Már épp visszaértünk, mikor a pilóta egyszer csak megkért minket, hogy nézzünk le jobbra. Ott álltak a barátaink fáklyákkal, villogó autókkal, és egy hatalmas molinóval, amire az volt írva, hogy „Gyere hozzám feleségül”. Sanyi letérdelt, gyűrűt húzott az ujjamra, majd elővett egy pezsgőt, és az egyik multicég „gazdaságos” poharával – ma is megvan – koccintottunk az eljegyzésre. Amikor már azt hittem, hogy az érzés nem fokozható, a reptéren egy régi limuzin állt, ami a kedvenc éttermünkbe vitt. Ott egy különteremben csak nekünk volt terítve, mécsesek égtek, rózsaszirmok és a közös képeink voltak mindenhol. A vacsora után áthívtuk a szüleinket, és megünnepeltük, hogy hivatalosan is összekötjük az életünket.

Élményszerző cég segítségével már semmi sem lehetetlen

A több tucat lánykérés lebonyolításában segédkező Meglepkék csapata szerint a legtöbb eljegyzés karácsonykor és Valentin-napon történik, de szinte minden hétre jut egy-egy különleges lánykéréses meglepetés. „A legnépszerűbb szolgáltatásunk a helikopteres-ponyvás lánykérés, és a mozifilm megszakításával járó saját film levetítése, de szerenáddal kísért vacsorát is gyakran kérnek a szerelmes ifjak. Ritkább esetben tandemugrás is előfordul, sőt fehér lovat is szereztünk már” – mondta a Nők Lapja Cafénak Gimpl Renáta, a Meglepkék csapatának tagja. Renáta hozzátette, hogy bár a legtöbb esetben férfiak fordulnak hozzájuk ötletért, tanácsért vagy határozott elképzelés megvalósításához szükséges segítségért, azért időnként az is megesik, hogy hölgy kéri meg rendkívüli módon a férje kezét.