nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Életmód
Válassz hozzád illő diétát!

Válassz hozzád illő diétát!

Ha tudod, hogy fogynod kell, és el is határoztad magad, akkor az első csatát már megnyerted. De itt van még egy nehéz feladat: választanod kell a fogyókúrák végeláthatatlan sorából.
NLCafé
f Ajánlom

A választásnál a szakemberek négy kulcsfontosságú lépésre hívják fel a fogyni vágyók figyelmét:

  • Ismerd önmagad!
  • Gondold át, hogy mi az, amihez hosszú távon is lesz kitartásod!
  • Válaszd ki azt a diétát, amelyik a legjobban illik hozzád!
  • Vesd el azokat, amik túl gyorsan elérhető eredményt ígérnek!

„Ahhoz, hogy kiválasszuk a hozzánk illő diétát, önismeretre van szükségünk – mondja Amy Jamieson-Petonic okleveles dietetikus, aki a Clevelandi Egyetem wellnessképzését irányítja, valamint az Amerikai Dietetikusszövetség szóvivője. – Te milyen vagy? Szívesebben chatelsz, vagy inkább a személyes találkozókat szereted?” – kérdezte.

Ha nem hozzánk illő diétát választunk, nem lesz eredménye!

„Sokan azt hiszik, hogy az a jó diéta, amely pontosan beosztja, hogy miből mennyit ehetünk, így leveszi a vállunkról az önkontrollgyakorlás terhét” – magyarázza Suzanne Farrell okleveles dietetikus.

Jamieson-Petonic szerint el kell dönteni, hogy van-e elég akaraterőnk ahhoz, hogy otthon, egyedül adjuk le a kilókat, vagy jobb, ha valaki „felügyeli” a fogyókúránkat. „Gondold végig és elemezd, hogyan étkezel most” – tanácsolja Judy Rodriguez, az Észak-floridai Egyetem táplálkozástani professzora. Ő a The Diet Selector (A nagy diétaválasztó) című könyv szerzője, amelyben a fogyókúrákat különböző szempontok alapján értékeli. „Mindannyian más-más ételeket szeretünk, más az életvitelünk, ezért ha egy nem hozzánk illő diétát próbálunk magunkra erőltetni, annak valószínűleg csak rövid távon lesz eredménye” – figyelmeztet Rodriguez.

„Ha már tudod, hogy milyen szempontok alapján válassz fogyókúrát, vizsgáld meg azokat, amik illenek hozzád, és győződj meg arról, hogy ezek tudományos alapokon nyugszanak” – ajánlja Farrell, aki szerint ezekre a kérdésekre keressünk választ a diéták vizsgálatánál:
– Változatos étrendet biztosít?
– Sok rostban gazdag élelmiszert tartalmaz?
– Arra tanít, hogy a telített zsírsavak helyett inkább a telítetlen zsírsavakat válasszuk?
– Megismertet a „jótékony” zsírokkal, mint például az olívaolaj?
Ezenkívül a jó diéta kihangsúlyozza a sport és a rendszeres étkezés fontosságát.

Ha nem hozzánk illő diétát választunk, nem lesz eredménye!„Ne dőljünk be azoknak a fogyókúráknak, amelyek gyors fogyást ígérnek. A testsúlycsökkenés ne legyen nagyobb hetente 1 kg-nál!” – figyelmeztet a szakember. A dietetikusnő azokkal a diétákkal kapcsolatban is szkeptikus, amelyek azt állítják, hogy nem szükséges a testmozgás. A fogyás bizonyos életmódváltozást követel, és ahhoz, hogy meg is tartsuk az eredményét, folyamatosan figyelnünk kell a megfelelő táplálkozásra és mozgásra.

„Óvakodjunk az olyan diétáktól, amelyek egy élelmiszert vagy élelmiszercsoportot teljesen kihagynak. Bármilyen fogyókúrát is választunk, változtatnunk kell az étkezési szokásainkon, és be kell iktatnunk a rendszeres testmozgást. Elemeznünk kell étkezési szokásainkat, és egészségesebbé kell tenni étrendünket – összegez Farrell. – Egyszerűen cseréljük le a kedvenc fánkunkat alacsony zsírtartalmú kekszre. Egy-két hét után változtassunk megint valami apróságon. A folyamatos önfejlesztés nagyszerű dolog. Ezután fogjunk hozzá a testmozgáshoz. Lépésszámlálóval kövessük, hogy mennyit sétáltunk egy nap, és folyamatosan növeljük a távot.”

A szakemberek egyetértenek abban, hogy minél lassabban fogyunk, annál kisebb az esélye, hogy a leadott kilók visszatérnek.

Medipress

Megosztás Facebookon