nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Életmód
Készülj a télre – Immunerõsítõ tréning

Készülj a télre – Immunerõsítõ tréning

Megfázás, nátha, az orr és garat megbetegedései a hideg idõjárás meglehetõsen kellemetlen, de nem szükségszerû velejárói. Készítsük fel immunrendszerünket a télre!
de
f Ajánlom





Hogyan működik immunrendszerünk?

Immunrendszerünk nap mint nap szinte észrevétlenül végzi a dolgát: folyamatosan hárítja a vírusok, baktériumok, gombák, a helytelen táplálkozás, az erős stressz és az egyéb méreganyagok okozta támadást. A védőmechanizmus legfőbb szervei a lép, a máj, a csontvelő, a nyirokcsomók, a mandulák, a csecsemőmirigy, amelyek különböző idegsejtek révén informálódnak testünk állapotáról.
Az első védelmi sáncot a légutakban levő csillószőrök és a többi nyálkahártyán található, velünk élő baktériumok alkotják. A második jelentős védővonal a nyirokcsomókból és a mandulákból áll. Szervezetünk védekezése egy hosszú és bonyolult útvonalon keresztül zajlik, ahol majd minden szervnek egységben kell működnie.

Az immunrendszer működését befolyásoló tényezők:

• A megfelelő vitamin- és ásványianyag-bevitel hiánya.
• A sav-bázis háztartás felborulása (savasodás hatására gyulladások léphetnek fel a szervezetben, az ellúgosodás pedig a vírusfertőzéseknek kedvez). Fogyassz kevesebb fehérjét és zsíros tejterméket a savasodás elkerülésére.
• Élvezeti szerek túlzó fogyasztása: a drog, cigaretta, az alkohol, de még a kávé és a cukor mértéktelen fogyasztása is rombolja szervezetünk védekezőkészségét.
• Tartós és nagyfokú stressz: a szorongás, a félelem, a depresszió rontják a szervezet ellenálló képességét.
• Elegendő folyadékbevitel: megfelelő mennyiségű folyadékbevitel nélkül romlik a sejtek anyagcseréje, a szövetnedvek keringése.





Immuntréning


Napi egy alma az orvost távol tartja

Márai Sándor Füves könyvében is méltatta a napi egy darab reszelt alma elfogyasztását. (Személyenként vegyél egy-egy almát, alaposan mosd meg és reszeld le. Locsold meg egy kevés citromlével és csurgass rá egy evőkanál mézet.) A népi gyógyászat szerint is az egyik legegészségesebb gyümölcs, elsősorban pektinben gazdag húsának köszönhetően.
Nassolj aszalt gyümölcsöt!
Az aszalt gyümölcs magas szőlőcukor-tartalma miatt nemcsak hatalmas energiabombát jelent szervezetünk számára, hanem jelentős ásványianyag-pótlást, -kiegészítést biztosít testünknek. A gyümölcs száradása, aszalása során elpárolgó víztartalom miatt megtöbbszöröződik a gyümölcs tápanyagértéke. Az aszalt sárgabarack elfogyasztásával növelhetjük szervezetünk káliumtartalmát, A-vitamin-szükségletét és vaskészletét. A mazsola olyan értékes ásványi anyagokat tartalmaz, mint a kalcium, magnézium, foszfor. Az aszalt mazsola kálium-, vas- és B-vitamin-tartalma mellett hatásosan rendezi az emésztési problémákat.



Melegre hideget:





• Váltott zuhany: A váltott hideg-meleg vizes zuhany nemcsak szervezetünk immunrendszerét erősíti, de bőrünket is „felkészíti”, feszesebbé teszi. Reggelente zuhanyozzunk: a meleg testet hirtelen hűtsük le láb-kar-nyak-arc-törzs sorrendben (kezdők csak a végtagokat és az arcot zuhanyozzák).
• Gőzfürdő, szauna: mindkettő hatékony salaktalanító és immunerősítő módszer. A fokozatosság betartása itt is fontos, különben túlterhelődhet a szervezet.
Hidegre meleget: A keleti táplálkozástudományok szerint szervezetünk télen akkor tudja jól hasznosítani energiaforrásait, ha hideg időben minél több meleg és melegítő ételt (ez főleg levest, valamint magas rosttartalmú ételeket jelent) és italt fogyasztunk.
A vízháztartás egyensúlyban tartására igyunk napi 1,5-2 liter ásványvizet, frissen préselt gyümölcs-, zöldséglé és gyógytea (különösen ajánlott a rooibos, lapacho, homoktövistea fogyasztása) formájában.

Vitamint az asztalra:





• Fogyassz minél több nyers ételt, mint a saláta és a gyümölcs. Salátádat ízesítsd néhány csepp lenmagolajjal (omega-6, omega-3 zsírsavakat tartalmaz, hatékonyan erősíti az immunrendszert), tökmagolajjal (magas E-vitamin-tartalma erősíti a szervezetet és gátolja a daganatos betegségek kialakulását) és olívaolajjal (antioxidáns-tartalma csökkenti a szív- és érrendszeri, illetve rákos megbetegedések kockázatát).
• A fokhagyma, lila hagyma, vöröshagyma gyógyhatású illóolajai, antibiotikus hatása révén rendszeres fogyasztásával felturbózza az immunrendszert.
• Igyál meg esténként egy decinyi C-vitamin-koktélt (frissen facsart narancs-, grépfrút-, citromlé egy kiskanál mézzel elkeverve).

Mozdulj ki otthonról!

Amikor csak teheted, sétálj, kirándulj a szabadban: hétköznap minimum 30 percet, hétvégén 1-2 órát. Gondoskodj arról, hogy rétegesen öltözz fel, hűvösebb, nyirkos időben sapka és meleg zokni szinte kötelező.
Megosztás Facebookon