nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Egészség
Megdöbbentő tények arról, hogy mit okozhat az alváshiány

Megdöbbentő tények arról, hogy mit okozhat az alváshiány

Sokan nem is sejtik, hogy a rossz alvás éppen úgy árt az egészségnek, mint a mértéktelen cukorfogyasztás vagy a mozgásszegény életmód. Az álmatlanul forgolódva töltött éjszakáknak a keringési rendszer és az idegek is kárát látják.
NLCafé
f Ajánlom

Azt, hogy rosszul alszunk vagy éppen nem eleget, néha észre sem vesszük. Egy idő után azonban nyilvánvaló jelei vannak az inszomniának, vagyis az álmatlanságnak: csökkenő koncentrációkészség, hullámzó és gyakran nehezen kontrollálható érzelmek és indulatok, a teljesítőképesség romlása. Hosszú távon nem csak az egészségünk, hanem a munkahelyi és a párkapcsolatok is kárát láthatják ezeknek a tüneteknek, így nem érdemes elhanyagolni és legyinteni, ha észleljük őket.

Gyorsabb öregedést eredményez

Egy többé-kevésbé átvirrasztott éjszaka után nem valami üdítő látvány tárul a tükörben a szemünk elé. A karikás szemek, a száraz bőr vagy a piros foltok azonnal jelzik, hogy ki az, aki elcsalt pár óra alvást. Ám ha valaki tartósan kevesebbet alszik a szükségesnél, akkor a helyzet folyamatosan romlik. Az alváshiány megnöveli a szervezet kortizolszintjét, ami blokkolja a szervezet kollagéntermelését, holott ez az anyag teszi a bőrt rugalmassá és fiatalossá. Ráadásul alvás közben termelődne a szervezetben a bőr természetes regenerálódását segítő úgynevezett növekedési hormon is.

Depresszióssá tehet

A depresszió gyakran jár együtt álmatlansággal, és az alváshiány következtében kialakuló folyamatos fáradtság tovább erősíti a depresszió tüneteit. Az ördögi kört csak megfelelő minőségű és mennyiségű, legalább napi 8 órás alvással lehet megtörni.

alvashiany, kovetkezmenyekMegnő az elhízás veszélye

Aki fáradtan ébred, annak muszáj valahonnan működési energiát szereznie. Egy darabig segíthet akár egy kávé is, de aztán nincs mese, jön a szénhidrát. Minél zsírosabb és cukrosabb, annál hatásosabb! Egy szelet torta, egy nagy szendvics valóban segíthet a munkanap átvészelésében, ám hosszú távon ennek is megvan a hátránya. Azok, akik napi hat óránál kevesebbet alszanak, 30 százalékkal gyakrabban híznak el, ráadásul az alváshiány felborítja a szervezet anyagcseréjét, így nagyobb eséllyel alakulhat ki a kettes típusú cukorbetegség.

Frigiditást is okozhat…

Aki egész nap álmos, annak az ágyba bújva az utolsó gondolata, hogy összebújjon a párjával. Az energiahiány, a feszültség, a hangulatváltozások – amelyek az alváshiánnyal együtt járnak –, szintén csökkentik a libidót.

Szponzorált tartalom
Megosztás Facebookon