nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Egészség
Kérem a következőt! – Így kaphatsz időpontot soron kívül az orvoshoz

Kérem a következőt! – Így kaphatsz időpontot soron kívül az orvoshoz

Érezted már úgy, hogy a fél életed eltelik, mire felvillan a hívószámod a rendelő ajtaja felett? Azt az időpazarlást, amíg kényelmetlen műanyag székeken görnyedezve várjuk, hogy végre ránk kerüljön a sor, már lassan normálisnak és természetesnek vesszük, pedig számos praktika és módszer létezik, amivel mindez elkerülhető! Íme néhány ötlet, hogy hamarabb bejuthass az orvoshoz.
nlc
f Ajánlom

A Medicina 2000 Magyar Járóbeteg Szakellátási Szövetség 2016 áprilisában kiadott felmérése szerint minden magyar állampolgár átlagosan hétszer vesz igénybe évente járóbeteg-szakellátást, vagyis 12 hónap alatt 70 millió orvos-beteg találkozás történik. Ez önmagában is óriási szám, arányaiban pedig duplája annak, mint ami a szomszédos országokban tapasztalható, és különösen nagy megterhelést jelent a hazai egészségügynek, amely eleve számos kihívással küzd. Gondoljunk csak bele: ha alkalmanként csak egy perc felesleges várakozás történik, akkor az majd 48 ezer elvesztegetett napot, vagyis 133 évet jelent!

Ha otthon baj van, nincs idő napokat várni az orvosra

Másfél hét, mire eljutsz a nőgyógyászodig…

Márpedig várakozni sokat kell feleslegesen, és nem csak a rendelők folyosóin, hanem otthon is: sebészeti és fül-orr-gége szakrendelésre például átlagosan 2-3 nap után juthatunk be, de a nőgyógyászra már legalább másfél hetet kell várnunk. Az angiológiai, belgyógyászati vagy a neurológiai vizsgálati időponthoz még ennél is több türelem kell, a szemészeten, a reumatológián és az ortopédián pedig akár három hét is eltelik, mire a vizsgálatra sor kerül. A csúcsot a járóbeteg ellátásban a kardiológia tartja, ahol 40 napos az átlagos betegvárakoztatás. Ha nem sürgősségi műtéti beavatkozásra van szükség, akkor nem ritka, hogy hónapokba telik, mire ránk kerülhet a sor a műtőben: a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) idén januárban közzétett listája alapján egy szürkehályog-operációért 93 napot kell a betegnek várnia, míg egy kiterjesztett gerincműtétre egy és negyed év után jut el – és ezek a várólisták nemzetközi összehasonlításban még nem is olyan hosszúak!

Időmegtakarító praktikák

Ilyen körülmények között felértékelődnek azok a szolgáltatások és módszerek, amik időt takarítanak meg nekünk: például a különféle egészségügyi appok, amelyek nem csak a betegség felismerésében, hanem a kezelésében is hatékony segítséget nyújtanak a laikus pácienseknek. Ezeknél sokkal profibb megoldást jelentenek a biztosítások, amelyek probléma esetén vállalják, hogy soron kívül leszervezik az időpontot a szakorvosi rendelésre, vagy 24 órás telefonos segítségnyújtást garantálnak, így a beteg otthon ülve is szakszerű felvilágosítást kaphat a tüneteivel kapcsolatban. A telefonos szolgáltatásokat egyébként komolyan támogatják maguk az orvosok is, hiszen sokan tanácstalanságukban vagy ijedtségükben fordulnak ellátásért – gyakran az eleve túlterhelt sürgősségi betegellátó osztályhoz – olyan gondokkal, amelyek egyébként nem is igényelnének orvosi beavatkozást. Ha tehát igénybe vesszük a 24 órás telefonos konzultációt, nem csak a magunk idején spórolhatunk, hanem az orvosokén és más betegekén is.

Egy orvos sok problémát meg tud oldani telefonon is – ha pedig nem, elmondja a betegnek, mi a teendő

Így működik – E.ON ÉletEnergia szolgáltatás

De hogyan is néz ki a gyakorlatban egy ilyen biztosítás, amivel jelentősen lerövidíthetjük a várakozási időt? Konkrét példaként nézzük meg az E.ON ÉletEnergia szolgáltatását! Sokaknak talán szokatlannak tűnik, hogy egy energiaipari vállalat biztosításokat is kínál, de akik a vállalat ügyfelei, vagy kicsit tájékozódtak a témában, azok tudják, hogy az E.ON már évek óta kínál különféle biztosítási szolgáltatásokat, így cseppet sem számít tapasztalatlannak ezen a piacon.

Maga a termék, az E.ON ÉletEnergia szolgáltatás egy úgynevezett szolgáltatásfinanszírozó egészségbiztosítás, amely három fő vonalon kínál megoldásokat:

• non-stop (éjjel-nappal, mindennap elérhetően) orvosi telefonos segítségnyújtást garantál,
• gyors időpontszervezést vállal szakorvosi rendelésekre, 
• illetve 1 millió Ft-ig megtéríti a CT/MR vizsgálatokat, és ezen felül a megszervezésüket is elvégzi.

Ezt a biztosítást azok az E.ON egyetemes ügyfelek vehetik igénybe, akiknek a nevén van a villanyóra, és nevükre érkezik az E.ON-os áramszámla, valamint 18. életévüket már betöltötték, de a 80-at még nem haladták meg. A termék egyébként egyéni és családi csomagban is választható – ez utóbbi korlátlan számban érvényes a biztosított személynek azokra a közeli hozzátartozóira is (szülő, gyermek, élettárs és az élettárs gyermekei), akik vele életvitelszerűen élnek ugyanazon a lakcímen, és 3 hónapnál idősebbek, valamint a 80. életévüket még nem töltötték be.

Ha van E.ON ÉletEnergia szolgáltatásunk, akkor egészségi panasz esetén a szerződésben kapott telefonszámot kell felhívnunk, amelyen időpontot egyeztetünk egy ügyintézővel, aki 5 napon belüli időpontot ad nekünk szakorvosi vagy CT/MR vizsgálatra. Az időpontot az ügyfélszolgálat e-mailben is megerősíti, ami után nekünk csupán annyi a teendőnk, hogy megjelenjünk a vizsgálaton. A biztosítás kifizeti a szakorvosi vizsgálat költségeit, illetve 1 millió forintig megtéríti a CT/MR díját is, ha arra a szakorvos adott beutalót. A szolgáltatás mellé jár egy ingyen hívható telefonszám is, amelyen magáról a biztosításról adnak bővebb felvilágosítást.

24 órában ott egy orvos a vonal másik végén

A szolgáltatás másik ága is igen hasznos lehet, hiszen egy olyan 24 órás, telefonos egészségügyi információs kapcsolatot nyújt az ügyfélnek, amelyen keresztül otthonról tehet fel kérdéseket a panaszaival kapcsolatban a vonal másik végén ülő orvosnak, és konzultálhat vele a teendőkről. Ezen a vonalon nem csak arra nézve kaphatnak iránymutatást a páciensek, hogy a problémájukkal melyik orvosi ügyelethez, gyógyszertárhoz vagy egészségügyi intézményhez forduljanak személyesen, hanem gyógykezeléssel, egészséges életmóddal, gyógyszerekkel kapcsolatban is. Mindezeket a felvilágosításokat a konzultáció után e-mailben is elküldik a betegnek, aki egy jól áttekinthető „itinert” kap arra nézve, hogy mi is a teendője.

Szponzorált tartalom
Megosztás Facebookon