nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Egészség
10 pofonegyszerű módszer, amivel felpörgetheted az agyadat

10 pofonegyszerű módszer, amivel felpörgetheted az agyadat

Egy csomó mindent elfelejtesz, nap végére úgy érzed magad, mint akinek vákuummal kiszippantották az agyát, és csak bambulsz magad elé a fáradtságtól? Van számodra 10 tippünk, ami egy kis szellemi felfrissülést ad a zúzós mindennapokban.
Sz.A.
f Ajánlom

Aranyhal memória így hívjuk egymás között azt a jelenséget, amikor elindulunk valamiért, de két lépés megtétele után már fogalmunk sincs, mit akartunk. Nem jutnak eszünkbe nevek, kifejezések, a kedvenc filmünk címe, és ha felötlik bennünk egy jó ötletet, azonnal leírjuk, mert különben fix, hogy elillan. Mindezt a bennünket bombázó információcunaminak és az állandó kütyüzésnek köszönhetjük. Egyszerűen nem úgy van kitalálva az idegrendszerünk, hogy ezt a rengeteg bejövő információt mind fel tudja dolgozni, ezért aztán szelektál sajnos olyan dolgokat is, amiket pedig nem kellene. Ha szeretnél ezen a helyzeten változtatni, és kész vagy tenni pár apróságot a szellemi felfrissülés érdekében, akkor ez a 10 tipp neked szól.

1. Moss fogat bal kézzel

Vagy jobbal, ha egyébként ballal szoktál. A lényeg, hogy a kevésbé ügyes kezedet használd, ezzel arra sarkallod a nem domináns agyféltekédet, hogy egy kicsit erőltesse meg magát. Akkor igazán tuti a gyakorlat, ha a fogkrémet is bal kézzel nyomod ki a tubusból.

via GIPHY

2. Zuhanyozz csukott szemmel

A tapintás más agyterületeket mozgat meg, mint a látás. Ha csukott szemmel, óvatosan nyitod meg a vizet, és állítod be a hőmérsékletét, sokkal erőteljesebben fogod érezni az ingereket, még a bőröd textúráját is, mivel a tenyeredben lévő idegvégződések aktívabb működésre kapcsolnak.

via GIPHY

3. Változtass a reggeli rutinodon

Felkelsz, megmosod a fogad, lezuhanyzol, aztán elkészíted a tízóraidat… Miért ne csinálhatnád mindezt fordított sorrendben? Menj kicsit más útvonalon munkába, és hallgass más rádióadót, mint amit szoktál. A reggeli rutin megtörése fokozott aktivitásra készteti az agyat, és hosszú távon fejleszti az agykérget.

4. Fordítsd fejtetőre az ismerős tárgyakat

Ha a szokásos módon vannak elhelyezve körülöttünk a tárgyak, akkor a bal agyféltekénk simán átsiklik felettük, hogy más dolgokra fókuszálhassuk a figyelmünket. Ha viszont fejre fordítjuk a naptárunkat, az óránkat vagy egy képet a falon, akkor a jobb féltekét kényszerítjük munkára, így nagyobb figyelmet fordítunk a formákra, hangokra, színekre.

via GIPHY

5. Ülj máshova az asztalnál

Általában mindenki a megszokott helyére ül az étkezőasztalnál, amikor vacsorázik a család. Márpedig az agynak szüksége van meglepetésekre, új élményekre ahhoz, hogy fejlődjön. Ülj mindig máshová az étkezéseknél, ezzel nézőpontot váltasz, és meglátod, még a mozdulat is más lesz, amivel a só- vagy borsszóróért nyúlsz.

6. Próbálj ki új illatokat

Már nem is emlékszel, mikor kezdted a friss kávé illatát a reggeli ébredéssel összekötni gondolatban, ugye? Nos, más is így van ezzel. Pedig e téren is igaz, hogy a változatosság gyönyörködtet. Helyezd a kedvenc illóolajad üvegcséjét az ágyad mellé, és reggelente szagolj bele egy nagyot. Nagy szolgálatot teszel ezzel magadnak. Új illatok összekapcsolása bizonyos tevékenységekkel segít az agynak új idegpályák kiépítésében.

7. Húzd le a kocsi ablakát

A hippokampusz az emlékezésért felelős agyi képződmény. Az emlékeink pedig élénkebbek lesznek, ha illatokkal, hangokkal, látnivalókkal kötődnek össze. Lehúzott kocsiablakkal utazni ezért is jó ötlet. És még több oxigént is kap az agyunk. Nahát.

via GIPHY

8. Vásárolj másképp

A legtöbb üzletben a legnépszerübb, illetve a legkedvezőbb árú termékeket szemmagasságban helyezik el. Ezért aztán igazából nem is látsz sok mindent bevásárlás közben. Próbáld ki azt, hogy fentről lefelé végigpásztázod a polcokat, és ha meglátsz valami kedvedre valót, vedd le a polcról, olvasd el alaposan az összetevőit. Nem muszáj megvenni, a lényeget már így is megtetted: megtörted a korábbi rutinodat.

9. Kommunikálj többet

Tanulmányok sora hívja fel a figyelmet arra, hogy a kommunikáció hiánya visszaveti a kognitív képességeket. Szóval nyisd ki a szád. Kérj segítséget a bolti eladótól, kérd a pincér tanácsát, mielőtt ételt rendelsz, beszélgess kicsit a nénivel, akitől virágot veszel a piacon, és ne halogasd tovább, hívd fel végre a barátnődet, dumáljatok egy nagyot!

via GIPHY

10. Olvass másképp

Más agyterület dolgozik, amikor egyedül, csendben olvasunk, és más, amikor hangosan tesszük ezt. És megint más, amikor mi hallgatjuk, ahogy felolvasnak nekünk. Olvass fel a partnerednek újságcikket vagy akár egy novellát. Aztán cseréljetek szerepet. Meglátjátok, jó móka. További beszélgetést indukál, és több közös élményt eredményez.

Forrás: Brightside

Megosztás Facebookon