nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Egészség
Így maradj formában a változókorban!

Így maradj formában a változókorban!

A mozgás fiatalít, jót tesz a szívednek, a vérkeringésednek, jó hatással van a lelkedre, és a fájdalmakat is csökkentheti. 5 ok, amiért a testedzés 50 felett már nem opció, hanem kötelező!
NLCafé
f Ajánlom

A mozgás fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni, és az évek előrehaladtával egyre nagyobb a jelentősége a rendszeres sportnak a nők életében. Nézzük, miért van erre különösen szükség a változó korban!

Így maradj formában a változó korban!

 

Szíverősítő

Ha megtalálod a számodra ideális mozgásformát, szívedet is erősítheted vele, és a vérnyomást is kordában tarthatod. A biciklizés például tökéletes, ha a szívedet, az ízületeidet és a térdedet szeretnéd kímélni. A bicikli felpörgeti a pulzust, kitágítja az ereket, fokozza a vérkeringést, így csökkenti az infarktus és az agyvérzés esélyét is. Heti rendszerességgel tégy egy hosszabb sétát, ha szeretsz úszni, menj le az uszodába 1-2 hosszra, a lényeg, hogy könnyedebb testmozgást végezz, hogy szíved sokáig egészséges maradhasson!

Erősíti az immunrendszert

Ha nem akarsz egyfolytában betegeskedni és gyógyszereket szedni, kezdj el mozogni! Megfizethetetlen az, ha 50 év felett is friss és egészséges vagy, nem döntenek le a lábadról a különböző vírusok, betegségek. Találd meg a számodra ideális mozgásformát, hogy megőrizd a kondíciód, és ne az orvosi váróteremben töltsd az időd. Válassz olyan sportot, ami kíméli az ízületeidet, biciklizz, sétálj, végezz nyújtó gyakorlatokat, járj strechingre, és a tested meghálálja!

Így maradj formában a változó korban!

 

Csökkenti a fájdalmakat

A sport fájdalmaink enyhítésében is nagyon sokat segíthet. Fontos, hogy 50 év felett erősítsük a támasztó- és mozgatórendszer összekötő izmait, hogy megelőzzük és csökkentsük az ízületi bántalmakat! Végezzünk nyújtó és erősítő tornagyakorlatokat, így izomzatunk erős, koordinációnk jó, hátunk pedig jó eséllyel a fájdalom érzésétől mentes lesz!

Fiatalít

Az egészséges életmód, a helyes táplálkozás és a mozgás igazi fiatalítóként hat a szervezetre. Nézd meg azokat az embereket, akik egész életükben sportoltak: sokkal fiatalosabbak, fittebbek, energikusabbak, és nem utolsó sorban jobb is az alakjuk a nem sportoló társaiknál. Mozogj hetente kétszer, és meglátod, éveket tagadhatsz majd le, miközben kicsattansz az energiától.

Jót tesz a léleknek és az idegrendszernek

A mozgás nemcsak a testednek, de a lelkednek is jót tesz! Ha épp egy nehezebb időszakon mész át, vagy nem volt egyszerű napod, a mozgás akkor is segíthet. Ha rendszeresen sportolsz, kiegyensúlyozottabb leszel, könnyebben veszed az akadályokat, és könnyebben alkalmazkodsz a változásokhoz is!

 

Olvass inspiráló fogyástörténeteket az NLCafén!

Megosztás Facebookon