nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Egészség
Ha jót akarsz, ezeket ne edd menstruáció alatt!

Ha jót akarsz, ezeket ne edd menstruáció alatt!

A menstruáció napjait valahogy túl kell élni, és persze az sem mindegy, hogy mennyire visel meg bennünket a ciklussal járó kellemetlen tünetegyüttes. Ha odafigyelünk, hogy mit eszünk, és mit nem a nehéz napokon, megkönnyíthetjük az életünket.
Avatar
NLCafé
f Ajánlom

Alhasi görcsök, puffadás, fejfájás vagy derékfájás – ez csak néhány a menstruációval járó kellemetlen tünetek közül. Sok nőnek ráadásul még a kedélye is elég rosszra tud fordulni: van, aki lehangolt, más ideges, esetleg hisztis lesz. Így elég nehézkes levezényelni a mindennapokat. Az étrendünkre odafigyelve viszont sokat javíthatunk a menstruációs ciklus alatti fizikai és lelki állapotunkon, az elfogyasztott ételek ugyanis jelentősen befolyásolják a menstruációs ciklusban résztvevő hormonok termelődését.

Ami megengedett, és amit kerülj el, ha görcseid vannak

A menstruáció egyik leggyakoribb és legfájdalmasabb velejárója az alhasi görcs. Hogy elkerüljük ezt a diszkomfortérzést, fogyasszunk magnéziumban gazdag élelmiszereket, melyek segítenek ellazulni.

Ami biztosan jöhet:

  • banán
  • teljes kiőrlésű gabonából készült kenyér vagy péksütemény
  • zöld levelek (saláta, spenót, rukkola)
  • halak
  • aszalt gyümölcsök

Amit mindenképpen kerüljünk el ebben a pár napban:

  • kávé
  • tea
  • alkohol
  • szénsavas üdítőitalok
  • cukros édességek
  • tejtermékek

A nehéz napokon is étkezz jól!

Vaspótlás

A menstruáció alatti nagyobb vérveszteség miatt csökken a szervezet vaskészlete, és pótolni kell a kalciumot és a K-vitamint is, ellenkező esetben kimerültek, gyengék, kedvetlenek, fáradékonyak leszünk. Hogy mindezt elkerüljük, fogyasszunk vasban gazdag fogásokat, melyek egy normál mértékű menstruációs vérzésnél képesek visszafordítani a vashiányt. (Túl erős vérzés esetén viszont természetesen jobb, ha szakemberhez fordulunk segítségért.)

Ebből a szempontból bátran fogyasztható:

  • vörös hús
  • máj
  • hal
  • spenót
  • hüvelyesek
  • citrusfélék
  • sajtok

Tiltólistás viszont:

  • ananász
  • petrezselyem
  • hagyma
  • gomba
  • spárga
Megosztás Facebookon