nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Egészség
Egy anyuka megörökítette, ahogy lánya súlyos allergiás rohamot kap a diótól – jó okkal tette

Egy anyuka megörökítette, ahogy lánya súlyos allergiás rohamot kap a diótól – jó okkal tette

Azt szeretné, ha a posztja révén minden szülő megtanulhatná az allergiás reakcióra utaló, figyelmeztető jeleket.
Esvé
f Ajánlom
anafilaxiás sokk allergia facebook-poszt

Julie Ferrier Berghaus a közelmúltban azért vitte orvoshoz kislányát, hogy egyszer és mindenkorra megbizonyosodhassanak arról, hogy a kicsi allergiás-e a diófélékre. Az orvos felkészítette Julie-t arra, hogy ha allergiás, akkor lánya adott esetben súlyos tüneteket is produkálhat, ám arra, ami végül történt, Julie még így sem volt felkészülve.

„Őszintén megmondom, a lányom allergiás reakciója egyáltalán nem úgy nézett ki, mint vártam. Egyáltalán nem hasonlított arra, ahogy a filmekben ábrázolják az anafilaxiás rohamokat” – kezdte a Facebookra töltött kép alatt Julie, majd hozzátette, kórházban dolgozik, ahol számtalanszor találkozott már gyógyszerallergiával. Csakhogy a kislánya tünetei ehhez sem hasonlítottak. Egy kicsit sem.

Azt vártam, hogy az egész nagyon gyorsan történik majd, és drámai lesz: hogy a lányom a kis adag dió elfogyasztása után egyből fulladozni, majd vakarózni kezd, a mellkasához és a torkához kapdos. Ehhez képest az első öt percben tulajdonképpen semmi sem történt: a lányom boldogan játszott, majd arra panaszkodott, hogy egy picit fáj a hasa.

Az anyuka a folytatásban azt írja, miután kislánya vakarózni kezdett, az orvosok úgy döntöttek, beadják neki az első adag epinefrin-injekciót. „Az injekció után 10 percig semmi nem történt, aztán a lányom testét váratlanul elborították a viszkető, vörös foltok, amik egészen konkrétan a szemünk előtt jelentek meg. Mindezek ellenére a kislányom jó kedélyű maradt, csak a viszketés zavarta, de az sem olyan nagyon. Aztán újabb öt perc elteltével elkezdett köhögni.” Miután az egyik ápolónő megállapította, hogy a kislány fullad, azonnal újabb injekciót kapott, valamint szájon át szteroidot is.

Miután kiderült, hogy a pulzusa magas, de a vérnyomása alacsony, az orvos lefektette a lányomat, aki az ezt követő 10 percben alig-alig tudott csak magáról. Hol eszméleténél volt, hol nem. Bele se akarok gondolni, mi történt volna, ha nem kapja meg időben az orvosságokat” – írja Julie, majd hozzáteszi, az anafilaxiás sokkot követően az orvosok még órákig benn tartották őket, hogy megfigyelhessék a kislányt. Mint kiderült, attól féltek, hogy az anafilaxia visszatér az első rohamot követően is.

A posztja végén Julie mindenkit arra kér, figyeljenek oda az olyan súlyos allergiában szenvedő embertársaikra, mint amilyen a lánya is. „Számukra már az is bőven elég egy súlyos rohamhoz, ha egy légtérben vannak valakivel, aki az allergiát okozó ételből eszik. Épp ezért mindig figyeljetek oda, mit esztek, isztok egy allergiás jelenlétében” – írta az anyuka, aki arra buzdít mindenkit, ne féljenek használni az epinefrin injekciót se. „Ahogy a mi példánk is mutatja, ha időben beadják, a szer konkrétan életet menthet.”

A szakértő válaszol! A nők többsége már találkozott intim és bőrgombás problémákkal, de sokan nincsenek tisztában a tünetekkel és a lehetséges gyógymódokkal. Legyen képben és tegye fel kérdéseit szakértőnknek!


Kérdeznék!

Megosztás Facebookon