nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Egészség
Nem is gondolnád, milyen betegségektől óv meg a rendszeres séta

Nem is gondolnád, milyen betegségektől óv meg a rendszeres séta

Az emberek azt hiszik, hogy kemény edzésre van szükségük az egészségükért. Pedig elegendő napi 45 perc séta.
NLCafé
f Ajánlom

A rendszeres mozgással nagyon sokat tehetsz az egészségedért. Mégsem kell azonnal az edzőterembe rohanni vagy a legdivatosabb mozgásformákra befizetni. Próbáld ki a sétát! Bárki elkezdheti, nincs sérülésveszély, és nem kell egy vagyont költeni a felszerelésre sem.

A napi 30-45 perces séta sokkal többet jelent az egészséged szempontjából, mint gondolnád. Mutatjuk az előnyöket testrészekre lebontva.

1. Fej

Csökkenti az Alzheimer-kór kockázatát. Akár hiszed, akár nem, a gyaloglás is hatással lehet az elmére és az általános mentális egészségre. Az Arthritis Alapítvány által végzett tanulmány szerint a rendszeres séta csökkenti az Alzheimer-kór kockázatát. A tanulmány (University of Virginia) megállapította, hogy azoknál a 71 és 93 év közötti férfiaknál, akik több mint egy negyed mérföldet sétálnak naponta, csak minden második esetében volt kimutatható a demencia és az Alzheimer-kór.

2. Láb

Izomtónus-építés. Elég nyilvánvaló, hogy a rendszeres testmozgás segíti az izomépítést, de különösen igaz ez a járásra. Ha figyelsz a testedre, miközben sétálsz, gyönyörűen átalakíthatod. A testtartásodnál figyelj a részletekre, egyenes háttal járj, miközben feszesen tartod a feneket. A combodról égetni fogja a zsírt, miközben felemeli a fenekedet.

3. Szív

Javítja a szíved egészségét és csökkenti a vérnyomásodat.

4. Emésztőrendszer

31 százalékban korlátozza a nőknél a vastagbélrák kialakulását. Segíti az emésztőrendszer optimális működését.

5. Száj

Javítja a hangulatot, ezáltal csökkenti a depressziót és annak kockázatát is.

6. Szem

Segít a glaukóma (zöld hályog) elleni harcban. A glaukómában szenvedőknek vagy azoknak, akik hajlamosak rá, szinte kötelező a séta, mert enyhíti a nyomást a szemben.

7. Zsír

Kordában tartja a testsúlyodat. Egy tanulmány szerint azok a nők, akik normál étrend szerint étkeztek, emellett sétáltak napi egy órát, képesek voltak fenntartani eredeti súlyukat. Az emberek azt hiszik, hogy kemény edzésre van ehhez szükségük, pedig tényleg elegendő a napi 45 perc séta.

8. Csont

Pozitív hatást gyakorol a csontokra és az ízületekre. Egy tanulmány szerint az idősebb nők napi 30 perces sétája 40 százalékkal csökkentette a csípőtáji törések kockázatát.

9. Máj

Csökkentheti a cukorbetegség kialakulását. A már diabéteszben szenvedőknek is segít, mivel 30 perces sétával 24 órán át tartó alacsonyabb vércukorszint érhető el.

10. Tüdő

Megnöveli a tüdő egészségét. Járás közben az oxigén gyorsabban jut a véráramba, segítve a salakanyagok távozását, javítja az energiaszintet, ami képessé teszi a testet az öngyógyításra is.

Ez a lista lenyűgözően sokrétű indoklással szolgál azt illetően, miért tegyünk meg magunkért mindennap annyit, hogy egy fél órát, órát sétálunk. 

(illuzio.cafeblog.hu)

Megosztás Facebookon