nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Egészség
10 tipp az erős immunrendszerért

10 tipp az erős immunrendszerért

Az időjárás egyre kiszámíthatatlanabb, egyre kevesebb friss zöldséghez és gyümölcshöz – ezáltal vitaminhoz – jutunk hozzá, valamint sokkal több betegségnek vagyunk kitéve.
NLCafé
f Ajánlom

Nagyon fontos, hogy ebben a nyirkos, szürke időben a szervezetünk megfelelően tudjon védekezni, ezért az ősz során sokkal nagyobb figyelmet kell fordítanunk immunrendszerünk állapotára. Így ahhoz, hogy a betegségeket elkerülhessük, szervezetünket is fel kell készítenünk a téli időszakra. Hogy mit kell tennünk az erős immunrendszer érdekében?
– Nagyon fontos, hogy megfelelően felkészüljünk a hűvös, csapadékos téli hónapokra, amikor a szervezetnek fokozottabban kell megküzdenie a vírusokkal és a kórokozókkal. Azonban nem elég, ha csak multivitaminokat szedünk egész nap: immunrendszerünknek ennél sokkal több törődésre van szüksége – mondja dr. Nagy Judit, a Budai Egészségközpont belgyógyász szakorvosa.

10 jó tanács, amivel erősíthetjük az immunrendszerünket:
10 tipp az erős immunrendszerért

  1. Szervezet folyadékellátottsága: A víz elősegíti az anyagcsere-forgalmat, a méreganyagok kiürülését a szervezetből, ezért elengedhetetlen a napi 1,5-2 liter folyadék elfogyasztása. Igyekezzünk elsősorban ásványvizet és zöld teát inni, és kerüljük a cukros üdítőket.
  2. Kiegyensúlyozott táplálkozás: A táplálkozás során oda kell figyelni arra, hogy változatos étrenddel biztosítsuk szervezetünk számára a napi vitamin-, ásványianyag-, fehérje-, szénhidrát- és zsírbevitelt.
  3. Mesterséges adalékok elhagyása: A táplálkozásunk során igyekezzünk minél kevesebb mesterséges adalékanyagot tartalmazó élelmiszert fogyasztani.
  4. Természetes alapanyagú készítmények: Ha betegek vagyunk, kérjük kezelőorvosunk tanácsát, aki csak a szükséges gyógyszermennyiséget írja elő. Így ugyanis nem eshetünk abba a csapdába, hogy több recept nélkül kapható,  azonos támadáspontú gyógyszert szedünk, feleslegesen.
  5. Mozgás: Nagyon fontos a rendszeres testmozgás, mert ez mind a testünkre, mind a szellemi teljesítőképességre jó hatással van, az immunrendszerről nem is beszélve.
  6. Környezeti energia felvétele: Tartózkodjunk minél több időt a szabadban, ezzel is biztosítva a szervezetünk számára szükséges friss levegőt és napfényt.
  7. Stresszhelyzetek kerülése, oldása: Igyekezzünk a stresszhelyzeteket elkerülni, illetve amennyiben ezt nem tudjuk megoldani, keressünk olyan módszert, amivel könnyen oldhatjuk a mindennapi stresszt.
  8. Alvás: Törekedjünk a minőségi és mennyiségi alvásra, mert a szervezet ekkor regenerálódik a leggyorsabban.
  9. Higiénia: A bőrünk a legnagyobb “érzékszervünk”, ezért a megfelelő higiénia szempontjából elengedhetetlen a napi többszöri kézmosás, illetve neutrális szappanok és samponok alkalmazása a szervezet egyensúlyának megőrzése céljából.
  10. Időszakos méregtelenítés: Bizonyos időközönként érdemes diétázni, illetve méregtelenítő kúrákat végezni – kizárólag szakember felügyelete mellett –, hiszen a méreganyagok kiűzésével a leterhelt szervezet egy kicsit fellélegezhet.

– Ha immunrendszerünket nem készítjük fel a téli időszakra, akkor az enyhe megfázástól egészen a komoly tüdőgyulladásig bármit elkaphatunk. Idült alapbetegségben szenvedők – különösen légúti megbetegedések esetén – védőoltások javaslata miatt kérjék orvosuk tanácsát. Továbbá a védőoltáshoz hasonló mechanizmussal legyengített kórokozókat tartalmazó készítmények is elérhetők, amelyek ugyancsak a fertőzésre való felkészülést segítik elő szervezetünk számára. Hogy melyek ezek, abban a háziorvos vagy a kezelőorvos tud segíteni. A komolyabb szövődmények elkerülése végett még a legenyhébb tünetek esetén is érdemes orvosi szakvéleményt kikérni – tette hozzá a doktornő.

Megosztás Facebookon