Egészség

Megadóztatják az üdítőket az egyre több elhízott ember miatt

Keményen megadóztatják az elhízás elleni harc egyik igen drasztikus lépéseként az üdítőitalokra. Egyelőre Philadelphiában merték bevezetni a cukros üdítőket sújtó adót, a gyártók ugyanakkor máris keményen lázadnak az intézkedés ellen.

Adót vetnek ki az üdítőitalokra Philadelphiában az elhízás elleni harc jegyében. Előzetes becslések szerint az intézkedéssel 1,5 millió helyi lakos egészségesebb életmódjára próbálnak pozitív hatást gyakorolni. A város felnőtt lakosságának jelenleg ugyanis több mint 68 százaléka, a gyerekeknek pedig 41 százaléka túlsúlyos vagy elhízott.

Az adóemelést jövő év januárjában léptetik életbe, amelytől 2017-ben 90 millió dollár (kb. 25 milliárd forint) bevételt várnak a város kasszájába. Az üdítőitalok adójából befolyó összeget óvodák, iskolák és szabadidőközpontok támogatására fordítják majd az amerikai városban.

A változtatás értelmében a forgalmazóknak literenként nagyjából 120 forintnak megfelelő összeget kell majd fizetniük a cukros vagy mesterséges édesítőszereket tartalmazó üdítőitalok után. Eldönthetik, a pénzt maguk állják, vagy ráterhelik a fogyasztókra. Az adóbevezetésre tett javaslatok sorra elbuktak az amerikai államokban, Philadelphia és Berkeley azonban vállalta annak bevezetését.

Az üdítőital-ipar több millió dollárt áldozott a javaslatot ellenző reklámkampányra, amelyet arra alapoztak, hogy az új adó a fogyasztókat fogja terhelni.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top