nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Egészség
5 tuti anyagcsere-gyorsító tipp

5 tuti anyagcsere-gyorsító tipp

Ha jól működik az anyagcseréd, a mindennapjaid is könnyebben mennek. Elárulunk pár tuti tippet, amivel felgyorsíthatod a lelassult anyagcserét!
NLCafé
f Ajánlom

5 tuti anyagcsere gyorsító tipp

A jól működő anyagcsere nemcsak az emésztést könnyíti meg, hanem a gondolkozást, az evést, a mozgást, a légzést – vagyis az alapvető életfunkciókat is. A legrosszabb, amit az anyagcseréddel tehetsz, ha nem eszel rendesen, így a drasztikus diétákat inkább felejtsd el, és figyelj oda, miken változtathatsz az életmódodon a gyorsabb anyagcsere érdekében.

 1. Aludj eleget!

Kutatások igazolják, hogy a kevés alvás drasztikusan lelassítja az anyagcserét. Ez azt is jelenti, hogy a normál életfunkciók végzésére, mint például a légzés, a test kevesebb energiát fordít. Minél kevesebbet energiát használsz el, annál kevesebbet is égetsz el – ez pedig elhízáshoz vezethet.

2. Kávézz reggel!

A koffein az anyagcsere jó barátja. Az egész napod jobban telik majd, ha a reggelt egy kávéval vagy egy fekete vagy zöld teával indítod. Napközben így kevésbé kívánod a cukrot és az emésztésed is jobban működik majd.

3. Mozogd le a stresszt!

Ha a stresszt tévénézéssel és túlevéssel akarod levezetni, csak az ellenkezőjét éred el: még feszültebb vagy levertebb leszel. Viszont ha jógával és edzéssel próbálkozol, azzal az anyagcserét is gyorsítod. A leghatékonyabb furcsamód az erősítés: az izmok építésének hála, a zsír is gyorsabban ég – akkor is, mikor éppen nem edzel.

4. Az útifűmaghéj csodát tesz

Az útifűmaghéj rostban kiemelkedően gazdag tápanyag, ami természetes hashajtóként is működik. Amellett, hogy kipucolja a beleidet, csökkenti a koleszterinszintet, véd a szívinfarktustól, sőt a ráktól is. Keverd a joghurtodba este vagy reggel, és a hatás nem marad el!

5. Csípős ízek és zöld levelesek

Az olyan leveles zöldségek, mint a spenót, akár 30 százalékkal is gyorsíthatják az anyagcserét, miközben még vasban és kalciumban is gazdag. A paprika és a csili pedig a bennük található kapszaicinnek köszönhetően pörgetik fel az anyagcserét, ezáltal segítve még a fogyást is.

Forrás: YogiApproved

Megosztás Facebookon