nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Egészség
Ezért nem tudsz leállni az evéssel

Ezért nem tudsz leállni az evéssel

Aki étkezés után nagyon hamar ismét farkaséhesnek érzi magát, vagy gyakran tör rá az érzés, hogy menten éhen hal, ott valószínűleg nem a tényleges tápanyaghiány mozgatja a szálakat.
NLCafé
f Ajánlom

Nehéz fizikai munka után, terhesség vagy szoptatás alatt normálisnak tekinthető a gyakori erős éhségérzet, de aki sokszor érzi úgy, hogy egy ökröt meg tudna enni, annál igenis probléma áll a háttérben.

Nem eszel elég gyakran. Ha túl sok idő telik el két étkezés között, és a gyomor hosszú ideig üres, a szervezet többet termel a grelin nevű, étvágygerjesztő hatású hormonból, ami hosszú távon túlevéshez vezet. Igyekezz 3-4 óránként enni valamit.

Tápanyagban és rostban szegény ételeket eszel. Egy laktató fogás elegendő rostot, fehérjét és némi egészséges zsírt tartalmaz. Ez biztosítja, hogy a vércukorszint ne ugráljon, és elegendő ideig megmaradjon a telítettségérzet.

A nem megfelelő összetételű táplálék is okozhat állandó éhséget
A nem megfelelő összetételű táplálék is okozhat állandó éhséget

Túl sok finomított szénhidrátot fogyasztasz. Ilyen étrend mellett hosszú távon lehetetlen megőrizni a telítettségérzést: evés után először megugrik a vércukorszint, majd hirtelen lezuhan, és rád tör a farkaséhség.

Valójában szomjas vagy. Gyakori eset, hogy valakinek a szervezete vízhiányos, de összekeveri az éhségérzetet a szomjúsággal. Legyél tudatosabb abban, hogy elegendő folyadékot fogyassz.

Stresszes vagy. Vizsgálatok szerint a stressz fokozza a cukros, zsíros ételek iránti vágyat. Ezek fogyasztása lelkileg is megnyugtatóan hat. Ez azonban csak átmeneti érzés, utána gyorsan támad a lezuhanó vércukorszint miatt az éhség.

Forrás: msn.com

Megosztás Facebookon