nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Egészség
Nem mindegy, milyen színű gyümölcsöt veszel!

Nem mindegy, milyen színű gyümölcsöt veszel!

Ne mindig ugyanarról a helyről vásároljunk zöldséget-gyümölcsöt, főleg az őszi-téli időszakban fontos ez immunrendszerünk erősítése érdekében. Az sem mindegy, hogy milyen színűt választunk, számít a tárolás is, ugyanis a sérült vagy megvágott a gyümölcs veszít vitamintartalmából.
NLCafé
f Ajánlom

A naponta ötszöri vegyes, zöldségekben, gyümölcsökben gazdag étkezéssel egyenletesen látjuk el szervezetünket a megfelelő tápanyagokkal, azaz fehérjékkel, vitaminokkal, ásványi anyagokkal, fitonutriensekkel. Ideális esetben naponta 60-80 dkg gyümölcsöt, zöldséget kellene elfogyasztanunk. A hazai táplálkozási felmérések szerint azonban ennek a mennyiségnek kevesebb, mint felét esszük meg, ami nagyon kevés.

Ha tehetjük, válasszuk az igazoltan bio módon termesztett zöldséget, gyümölcsöt, vagy igyekezzünk ne mindig ugyanarról a helyről vásárolni, hogy az esetlegesen a termékben lévő idegen anyagok (xenobiotikumok) minél kisebb mennyiségben kerüljenek szervezetünkbe. Ezzel is támogathatjuk az immunrendszerünket – tanácsolja Veresné dr. Bálint Márta, a Semmelweis Egyetem ETK Dietetikai és Táplálkozástudományi tanszékének docense.

Válasszuk az ép, sérülésmentes termékeket, mert ezeknek a vitamintartalma nagyobb, mint a sérülteké. Érdemes figyelmet fordítani arra is, hogy a gyümölcsöt, zöldséget vásárlás után lehetőleg azonnal használjuk fel, mert minél tovább tároljuk, annál többet veszít C-vitamin-tartalmából. Ha naponta kétszer nyersen is fogyasztunk, például a reggeli szendvicshez zöldpaprikát, tízóraira almát, kivit, vagy az ebédhez friss salátát, szintén sokat teszünk a megfelelő C-vitamin ellátásunkért.

Figyeljünk arra is, hogy minél színesebb egy zöldség (padlizsán, sütőtök, brokkoli, lila káposzta) vagy gyümölcs (vörös szőlő, szilva, kökény) annál több benne a színét adó fitonutriens (például: többféle polifenol). Ezek olyan antioxidáns anyagok, melyek hozzájárulnak a például túl zsíros táplálkozás vagy stressz miatt túlzott mértékben képződő szabadgyökök semlegesítéséhez, ezzel többek között az immunrendszer normális működéséhez.

Hamarosan pedig már bővülhet az európai gyümölcsválaszték, ugyanis egyre inkább elterjed az új szupergyümölcs, a yuzu fogyasztása.

Megosztás Facebookon