nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Család
Jelek, hogy a szervezetedet segítened kell a nehéz napokon

Jelek, hogy a szervezetedet segítened kell a nehéz napokon

A természetes fájdalomcsillapítás helyett a megelőzésre is érdemes hangsúlyt fektetni. Elmondjuk, mire lehet szükséged.
NLCafé
f Ajánlom

Biztosan nem kell bemutatni a menstruációval járó görcsös fájdalmakat, ugyanis szinte minden nő megtapasztalta vagy megtapasztalja a női lét e szent, ám egyben nehézkes velejáróját is. Nincs ezen mit szépíteni, sokan kínlódnak  azokon a napokon, az alhasi görcsök mellé ráadásul még rossz közérzet, gyengeség és hányinger is társul a legtöbb esetben. Hogy mi okozza ezeket a tüneteket, azzal viszont a nők jelentős része nincs tisztában: a prosztaglandin vegyület lép működésbe ilyenkor, a mennyisége megnövekedik, és méhösszehúzódásokat provokál, amelyek fájdalommal járnak. Szervi elváltozások esetén is jelentkezhet menstruáció fájdalom, gyulladás vagy mióma is állhat a háttérben ritkább esetben.

A menstruációs fájdalmak kezelésére szerencsére sok praktika száll anyáról lányára. Sokan a pihenésben és a melegen tartásban hisznek, már ha az kivitelezhető az adott körülmények között. A kímélő mozgás, a torna vagy jóga is hozhat enyhülést a kisebb fájdalmakra, ahogyan a relaxálás is. Ám mivel a társadalmi berendezkedés nem teszi lehetővé, hogy a nők ezeken a napokon többet tudjanak pihenni vagy törődni magukkal, sokan egyből gyógyszeres megoldást választanak. Ezért is kellene még nagyobb szerepet tulajdonítani a menstruációs görcsök megelőzésének.

mensrtuációs fájdalom menzesz

A kiegyensúlyozott étrenddel segíthetünk a szervezetünknek abban, hogy megfelelően működjön a menstruáció idején is. A napi ötszöri étkezés, a vitaminban, ásványi anyagokban és nyomelemekben gazdag ételek hozzájárulnak ehhez. A természetes úton bejuttatott kalciumra és magnéziumra is érdemes hangsúlyt fektetni, ugyanis egyes kutatások szerint, ha a nőknek megfelelő a kalciumszintje, kevésbe görcsölnek a menstruáció idején. Mivel a kalcium felszívódásához magnéziumra is szükség van, ezt az ásványi anyagot is érdemes előtérbe helyezni.

A legtöbb esetben azonban nem tudjuk megfelelően kontrollálni, hogy mennyi fontos elem kerül a testünkbe – természetesen a hiánytünetek kialakulását nem szabad megvárni. Ezért alkalmanként gondoskodnunk kell a vitaminok, nyomelemek, ásványi sók utánpótlásáról. A menstruáció kapcsán nemcsak az a cél, hogy csak az érintett napokon juttassuk a szervezetünket ezekhez az anyagokhoz, hanem hogy mindig megfelelő legyen azok mennyisége a testünkben, hogy a szervezetünk készülni is tudjon a nehezebb időszakokra.

Szponzorált tartalom
Megosztás Facebookon