Család

Lezárult a Nagy Digitális Kaland verseny! (x)

A mai gyerekek már nem olyanok, mint mi. Ők nem beletanulnak, hanem beleszületnek a digitális világba. Ha lépést akarunk velük tartani, nekünk is meg kell tanulnunk otthonosan mozogni benne, és természetesen a mi feladatunk, hogy megtanítsuk őket arra, hogyan is használják okosan és biztonságosan a digitális lehetőségeket.


A gyerekek örömmel tesztelik az újonnan szerzett tudásukat, így érdemes számukra olyan megmérettetést szervezni, ahol bizonyítani tudják, hogy a digitális eszközöket, és az internetet is tudatosan képesek használni. A digitális világban otthonosan mozgó gyerekek idén másodszor mérhették össze tudásukat a Nagy Digitális Kaland elnevezésű csapatversenyben. A verseny attól egyedi, hogy külön felkészülést nem igényel, a hétköznapokban megszerzett tudásra alapoz. Országszerte 36 helyszínen, több mint 3200 gyerekből álló 3 fős csapatok versenyeztek. 3.-4. és 5.-6- osztályos fiúk és lányok mutathatták meg, hogy mennyire rátermettek. Az idén még a fiúk voltak többen (72%), de a lánycsapatok száma is növekszik, hiszen az idei versenyzők 28%-a a kislányok közül került ki. A verseny szervezői bíznak benne, hogy jövőre ez az arány még inkább csökkenni fog, és hogy ez segíti majd a technológia szakmák területén jellemző aránytalanság fokozatos kiegyenlítését is.

A résztvevőknek egy óra állt rendelkezésükre, hogy teljesítsenek egy játékos küldetést, amely kapcsolódott a digitális világhoz, a logikus, algoritmikus gondolkodáshoz, illetve az internetbiztonsághoz egyaránt. Idén is LogiRobi, a barátságos űrből érkezett robot tudásának fejlesztése volt a cél.

Az online feladatok teljesítéséhez a tanulóknak Wi-Fi képes laptopot vagy tabletet kellett használniuk – a résztvevők számára az internetet 4G képes MiFi eszközeivel a Vodafone biztosította.

A Logiscool Digitális Tudásért Alapítványa szervezésében és a Vodafone Magyarország által működtetett digitaliscsalad.hu okos magazin támogatásával létrejövő Nagy Digitális Kaland 2018-as versenye véget ért.

A hivatalos díjátadóra 2018. május 26- án került sor a Vodafone Magyarország székházában.

A legjobb eredményt elért 10 csapat minden tagja, mindkét kategóriában értékes nyereményeket nyert (tabletet, okosórát, VR szemüveget, világító hangszórót és mini drónt). A csak lányokból álló csapatok között még különdíj is került kiosztásra. A különdíjakat az idén a 3-4. osztályos kategóriában a Syntax Error, az 5-6. osztályos kategóriában pedig a Kódolók csapata kapta.

A verseny nem titkolt célja, hogy a jövő generációi ne csupán passzív felhasználói, hanem aktív alkotói legyenek a digitális világnak. Ezért is folynak az előkészületek a 2019-es Nagy Digitális Kalandra! Érdemes lesz jelentkezni, hiszen a megszerzett tudás, a tudatos használat még a nyereményeket is felülmúlja.

Nekünk szülőknek az a feladatunk, hogy támogatást nyújtsunk a gyerekeket abban, hogy ne csupán játszanak a számítógépen, hanem valósítsák meg ötleteiket, és saját számítógépes játékok és alkalmazások készítése során tanuljanak meg programozni, bátran és tudatosan használják az internet nyújtotta lehetőségeket, hogy majd tovább tudják fejleszteni a digitális világunkat.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top