nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Család
Ezekben az iskolákban fejlesztik a legjobban a gyerekeket

Ezekben az iskolákban fejlesztik a legjobban a gyerekeket

Három éve közli az Oktatási Hivatal azoknak az iskoláknak a nevét, amelyekben az átlagosnál többet tesznek a pedagógusok a diákok fejlesztéséért, illetve hátrányuk ledolgozásáért. A listát a kompetenciafelmérések eredményéből állítják össze.
NLCafé
f Ajánlom

Az Oktatási Hivatal legfrissebb listája arra ad választ, melyik hazai iskolában mennyit tesznek hozzá a tanulók fejlődéséhez, hátrányuk leküzdéséhez a pedagógusok. Az Országos kompetenciamérés (OKM) elsődleges eredményei alapján a szülők objektív mutatók alapján hasonlíthatják össze az iskolák teljesítményét.

Egy iskola teljesítményét és az ott folyó pedagógiai munka nehézségét és minőségét valójában nem ez, a rangsorban elfoglalt helyezés jellemzi a legjobban, hanem az, hogy egy tanári kar milyen társadalmi összetételű és milyen előzetes tudással rendelkező tanulócsoporttal érte el az átlagpontszámban megjelenő eredményt – hívja fel a figyelmet az Oktatási Hivatal honlapján. Hozzáteszik, hogy a közzétett listák a hozzáadott pedagógiai értéket leíró adatok segítségével erről a teljesítményről is számot adnak.

Hátránykiegyenlítés és tudásfejlesztés

A hivatal szerint nagyon szoros összefüggés van a  tanulók társadalmi státusza és iskolai teljesítménye között. Oly annyira, hogy egy csoport várható tanulmányi eredménye megbecsülhető a tanulócsoport átlagos családi háttere alapján. Hasonlóan szoros összefüggés van a tanulók előzetes tudása, azaz a korábbi mérési eredményei és a várható teljesítménye között. 

Az OKM adatai alapján azonosíthatók az olyan iskolák, amelyek jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik családi háttere alapján vagy éppen korábbi teljesítményük várható volna – hívja fel a figyelmet az Oktatási Hivatal. Ezekben az intézményekben a pedagógiai munkával eredményesen ellensúlyozzák tanulóik hátrányos helyzetét, illetve az átlagosnál nagyobb az ott folyó pedagógiai munka fejlesztő hatása.

A hivatal listáin kiemelkedően szerepelt a

  • budapesti Zrínyi Miklós Gimnázium,
  • a makói József Attila Gimnázium,
  • a mátészalkai Budai Nagy Antal Szakgimnázium,
  • a kisvárdai Bessenyei György Gimnázium

is.

A teljes listát az Oktatási Hivatal honlapjáról lehet letölteni.

Megosztás Facebookon