nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Család
Durván kirohant az anyuka a neves áruházlánc ellen

Durván kirohant az anyuka a neves áruházlánc ellen

Egy brit édesanya joggal fakadt ki, amikor meglátta az ASDA áruházlánc legújabb, kifejezetten fiúk számára készített pólóján a feliratot.
nlc
f Ajánlom

Fiú. Főnév, elsődleges jelentése: koszban turkáló, hangoskodó, bajkeverő. Ezzel a jópofának szánt felirattal dobott piacra fiúknak szánt pólót a brit ASDA áruházlánc. Egy fiús anyuka azonban nem hogy nem díjazta a humorukat, hanem Twitter-bejegyzésében egyenesen nekitámadt az áruházláncnak:

Most komolyan, Asda? Ez annyira szánalmas! Milyen üzenetet közvetítünk ezzel a fiainknak?

Bár sokat nem értették, hogy pontosan mi is az anyuka baja a pólóval, ő türelmesen elmagyarázta:

Fiúk és lányok generációit neveljük fel, akik úgy érezhetik, hogy azonosulniuk kell ezekkel az üzenetekkel. Miközben az ilyen sztereotípiák csak ártanak a lelküknek. Én nagyon jól ismerem a fiamat, és tudom, hogy nem bajkeverő vagy hangoskodó. Akkor meg miért kellene ezt gondolnia magáról?

Az édesanya aggodalmait az egyik nagy, nemi diszkrimináció ellen harcoló kampányszervezet is osztja. Szerintük az ilyen üzenetekkel a társadalom akaratlanul is belekényszeríti a fiúkat és a lányokat bizonyos nemi szerepekbe. A „Let Toys be Toys” nevű szervezet visszajelzései alapján nagyon sok embernek elege van az idétlen nemi sztereotípiákkal operáló, feliratos gyerekpólókból.

(Forrás: Metro)

Megosztás Facebookon