nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Család
Így tervezik a magyar oktatás beléptetését a digitális korba

Így tervezik a magyar oktatás beléptetését a digitális korba

Több ezer ötödik osztályos diák kaphat 2018 szeptemberétől tankönyv helyett tabletet, harmincezer tanár informatikai oktatása pedig már zajlik. Az oktatási államtitkár Szombathelyen egy szakszervezeti rendezvényen vázolta fel a magyar oktatás jövőjét.
NLCafé
f Ajánlom

Tankönyv helyett tabletet kaphat 2018 szeptemberétől több ezer ötödik osztályos diák, és a tanárokat is korszerű digitális eszközökkel szerelik fel – mondta Palkovics László csütörtökön.

Arról is beszélt, hogy tízmilliárd forintot szánnak iskolabuszok beszerzésére, amelyek kistelepülésekről viszik majd a felsősöket a jól felszerelt térségi vagy városi iskolákba. Első lépésben azonban hatezer tablet megvételét tervezik, és állítólag már dolgoznak a megfelelő digitális tananyagok kialakításán is. Azt mondta, hogy ha a program sikeres lesz, akkor azt általánossá fogják tenni. A program része az is, hogy már most harmincezer tanár informatikai oktatása zajlik, és negyvenötezren kapják meg hamarosan a munkájukhoz szükséges digitális eszközt – ismertette.

A projektre 34 milliárd forint áll rendelkezésre, és ehhez társul egy 10,5 milliárdos, az iskolák wifi-hálózatának fejlesztésére szolgáló keretösszeg is. Palkovics hozzátette azt is, hogy az új nemzeti alaptanterv részeként merült fel az alapszintű oktatás idejének megnövelése, bár erről még nincs kormányzati döntés.

 Az oktatási államtitkár a legutóbbi PISA-felmérés kiemelkedően rossz eredményeire is rátért, szerinte az alacsony színvonalú teljesítés okát nemcsak az iskolarendszerben, de a szociális területen és a szakképzésben is kell keresni.

Szólt arról is, hogy terveik szerint az új nemzeti alaptanterv bevezetésével párhuzamosan, 2019-től felmenő rendszerben kötelezővé tennék a középiskolai felvételit. Az elképzelés szerint a rendszer hasonlóan működne mint a felsőoktatás esetében, tehát központilag megszabnák, hogy hány diák vehető fel egy évben gimnáziumba, mennyi szakgimnáziumba és mennyi szakközépiskolába.

Megosztás Facebookon