nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Család
Hogyan rendezzük be az esküvői helyszínt?

Hogyan rendezzük be az esküvői helyszínt?

A tömegmegmaradás törvénye az esküvőn a bárpult–tánctér–terasz szentháromságában is érvényesül. Ha nem akarjuk, hogy a vendégeink csak lapjával férjenek el, vagy hogy a tánctér üresen kongjon, akkor érdemes pár alapvető dolgot végiggondolni.
cafeblog/ceremoniamester
f Ajánlom

Arányérzék – vagy legalább elemi matek

A legnagyobb hiba, amit kétféle módon lehet elkövetni: az arányérzék hiánya. 100 fős násznép a Sportarénában éppúgy rosszul érzi magát, mint az 5 asztalos sarki kávézóban. Hogyan számold ki a szükséges helyet? Íme:

1 fő = 1,8-2,1 m2

Kell hely ugyanis a főasztalnak, a 10-12 db körasztalnak, a zenekarnak, a táncparkettnek és a bárpultnak. Emellett nem baj, ha még közlekedni is lehet.

Tehát egy 100 fős násznép esetében egy kb. 180-200 m2-es helyiség a nagyságrendi méret, amiből érdemes kiindulni.

Hogyan rendezzük be az esküvői helyszínt?

Teremforma és elrendezés

Alapvetően 4 teremforma van:

Hodály

Az egy légterű, könnyen berendezhető forma. Itt a legfontosabb, hogy a tánctér és a bárpult közvetlen szomszédságban legyenek egymással. Ha ugyanis távol esnek egymástól, akkor a bárpult elszívó ereje bizonyos időközönként nagyon erősen hatni kezd.

T/L forma

Amikor az esküvőt egy eredetileg fine-dining étterembe teszik, amit egy belsőépítész alaposan megtervezett, vagy esetleg egy helygazdálkodásban csillagos ötösre sikerült szállodai étteremben bulizunk, akkor merül fel, hogy erősen széttagolt lesz a terem. Többnyire a hosszabbik szárba kerülnek az asztalok, és a rövidebbikbe a tánctér, zenekar. Ilyenkor a vacsora előtti, alatti események az asztaloknál történnek, ehhez minden eszközt (pl. hangosítás) oda kell telepíteni. Míg a buli időszakában a ceremóniamesternek külön is jeleznie kell az éppen ücsörgőknek, hogy mi fog következni, ugyanis a tánctéren zajló események ilyenkor láthatatlanok az asztaloknál ülők számára. Ilyen helyszíneken általában, ha akarjuk, sem fér el a bárpult a tánctér mellett. Küzdelmes…

1+1

A modulárisan egybenyitható termeknél – főleg régebbi kúriákban, kastélyokban – esik úgy, hogy az egymásba nyíló termek egyikében van a vacsora, a másikban a tánctér. Az ilyen esetekben a főasztal mindenképpen az összekötő “ajtóval” szemben legyen, és a bárpultot is a tánctér mellé tegyük.

Kifutó

A nagyon széles termek olyanok, mint a repülők felszállópályája. Nehéz jól berendezni, ezért érdemes papíron először a táncteret berajzolni, majd ehhez igazítani a többit. A tánctér “mélységébe” helyezzük el a zenekart, még akkor is, ha ők “szélesebben” szeretnek lenni. (Majd máskor.) A bárpult a tánctér és a vacsoraasztalok között a falon kap helyet – nyugodtan vehetjük szélesre ezt is. Az asztaloknál ilyenkor felmerül, hogy a táblaasztalal vagy a körasztal a jobb megoldás.

Mik az alapvető elrendezési szabályok? Tudd meg a Ceremóniamester blogról!

Hogyan rendezzük be az esküvői helyszínt?
Megosztás Facebookon