Család

Így házasodnak külföldön a magyarok!

Délelőtt kimondod az igent, délután már a tengerben lubickolsz – külföldön házasodott magyar párok mesélnek, hogy az milyen…

„Nem vagyok olyan nagyon romantikus, mint Ági, de amikor megláttam ott kint a menyasszonyi ruhában, és megláttam a helyet, ahol összeházasodtunk, az nagyon megható volt” – meséli Béla a Nők Lapja Cafénak, milyen érzés volt Toszkánában elvenni élete szerelmét. „Először nyaralásnak indult – magyarázza Ági. – Aztán valahogy közben úgy döntöttünk, hogy akkor ne nyaralás legyen, hanem esküvő” – teszi hozzá az ifjú feleség.

No stressz

Béla és Ági négy éve jöttek össze, mindketten hiteltanácsadással foglalkoznak. Mindketten külföldi esküvőt szerettek volna már régóta. „Nem akartunk nagy felhajtást, stresszt, sok embert, rokont, ezért döntöttünk úgy, hogy külföldön házasodunk össze” – mondják szinte egyszerre. Ági azt mondja, ideje sem lett volna mindezt megszervezni a sok munka miatt, így a szerintük egyszerűbb és gyorsabb megoldást választották.

Kattints még több romantikáért!

„Két baráti pár kísért el bennünket, utána velük vacsoráztunk, igazi olasz lakoma volt – magyarázza lelkesen a fiatal házas Ági. – Hiányzott a család, de majd tartunk egy nagyobb vacsorát, és akkor megmutatjuk a képeket, és elmeséljük, milyen volt.” Béla és Ági esküvője úgynevezett szimbolikus esküvő volt, mert hogy ne kelljen a papírokkal (ezekről lesz szó később) bajlódni, Magyarországon egy polgármesteri hivatalban két tanúval gyorsan összeházasodtak. „Amiért érdemes volt Olaszországban házasodni, az egyrészt a helyszín, mert csodálatosan gyönyörű Toszkána, másrészt pedig az olasz emberek, akik amikor megláttak menyasszonyi ruhában, jöttek oda gratulálni az utcán, mindenhol, nagyon jó érzés volt” – meséli az élményeit a szeptemberben házasodott pár.

Az esküvő szervezői, Kamarás Gabriella és Pusztai Gabriella mindketten az olasz szerelmüket követték Toszkánába, bár akkor még nem ismerték egymást. Két évig egy városban éltek, mire végül találkoztak, és úgy összebarátkoztak, hogy közös vállalkozás lett a vége, magyar pároknak szerveznek olasz esküvőt. A szertartás, ha úgy szeretné a pár, magyarul zajlik, és akár egyszerűbb szabályok szerint, mint a magyar. „Olaszországban az egyházi esküvőt is elfogadják, vagyis nem kell külön polgári esküvőt szervezni – magyarázza Kamarás Gabriella a Nők Lapja Cafénak. – Akik el akarják kerülni a papírmunkát, megtehetik, hogy otthon kötnek házasságot egy polgármesteri hivatalban, Toszkánában pedig csak a templomban vagy a szabad ég alatt.”

Délután jetski

„Rövid volt a szertartás, de annál meghatóbb, ott álltunk a tengerparton, fújt a szél, meleg volt, a tenger hangja pedig olyan hangulatot varázsolt, mint álmomban” – meséli Rita a Nők Lapja Cafénak, milyen volt Cipruson összeházasodni a szerelmével. Ők azért mentek oda, mert megismerkedésük után pár hónappal is eltöltöttek ott egy romantikus hetet. Rita számára, bár már jegyesek voltak Istvánnal, igazából meglepetés volt a ciprusi házasság. „Csak a legközelebbi barátok tudtak az esküvőről, így kettesben voltunk. Persze hiányzott a család, de nagyon sok kép készült, és utólag otthon egy vacsora mellett tartottunk élménybeszámolót – magyarázza az ifjú házas Rita. – Körbeúsztuk Aphrodité szikláját, azt mondják, akkor örökké tart majd a szerelem!” Ilyen romantikafokozó hangulata van Ciprusnak. Ritának és Istvánnak az tetszett a külföldi esküvőben, hogy nem volt stressz, csak igent kellett mondani a megfelelő pillanatban. „Délután már jetskiztünk, nem volt kötöttség, azt csináltuk, amit akartunk. Így a nászút is megvolt” – teszi hozzá Rita.

„Sokszor előfordul, hogy a pároknak különleges kéréseik vannak. Nálunk még nem volt ilyen, de hallottam olyan esküvőről, ahol motorcsónakos-ejtőernyős ugrással fűszerezték a nászt” – mondja a Nők Lapja Cafénak Görgényi Gabriella, aki magyar pároknak segít az esküvőjük megszervezésben. Gabriella, aki szintén a szerelmével érkezett a szigetre, a véletlennek köszönhetően Ciprusra, régóta él a szerelem szigetén. „Itt a szigeten minden nap van esküvő, nagyon sok külföldi érkezik ide házasodni, de mostanában több magyar pár is jön, mint régen.”  A párok általában kettesben érkeznek, összebújós-titkos esküvőre. „De olyan is akad, aki kis családdal érkezik, és igazi bulizós, »ereszd-el-a-hajamat« partit csapnak a tengerparton” – teszi hozzá az esküvőszervező Gabriella.

Ilyen egyszerű?

Nyilván vannak szerényebb és luxuskivitelű esküvők is, de aki külföldön házasodna, számítson arra, hogy caklipakli – beleértve a menyasszonyi ruhát, a tortát, csokrot, a fotózást, a szükséges papírokat – nem ússza meg egymillió forint alatt. Igaz, valóban úgy néznek majd ki az esküvői fotóink, mintha egy katalógusból szedtük volna. Olyan filmbe illő elképzelni, hogy elutazunk Ciprusra egy szál bikiniben, vagy Toszkánába a kis kosárkánkkal, aztán másnap már ott állunk a tengerparton a ragyogó napsütésben a hófehér menyasszonyi ruhánkban – persze a megfelelő vőlegénnyel az oldalunkon.
Nyilván vannak szabályok is, amelyeket be kell tartani. A ciprusi – nagyon leleményes – törvények szerint a házasság előtt öt nappal már ki kell utazni. Minden külföldi esküvőre érvényes, hogy több hivatalos dokumentumunk fordítását magunkkal kell vinni, például a házaspár születési anyakönyvi kivonatát. Itthon pedig csak úgy érvényes a házasság, ha honosíttatjuk azt.