nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Baba
Sportoljunk bátran a terhesség alatt is! Jó, de mit?

Sportoljunk bátran a terhesség alatt is! Jó, de mit?

Az, hogy várandósnak lenni csodálatos állapot és nem betegség, ami lekorlátozna, már köztudott. Aki a teherbeesés előtt is sportolt, nem kell, hogy a babavárás időszakában abbahagyja, csak egy kicsit kell módosítania az intenzitáson. Lássuk, milyen sport ajánlott terhesen?
Avatar
NLCafé
f Ajánlom

Fontos, hogy a babavárás időszakában se veszítsük el a kontrollt saját testünk felett, hiszen ilyenkor még inkább észrevétlenül csusszannak fel a kilók. A mamának, a babának és a zavartalan szülésnek is jót tesz, ha a testsúlyunk, izmaink a topon maradnak.

Deréktájon minden rendben?

Ahhoz, hogy komolyabb bonyodalmak nélkül kihordjuk a babát, komoly felkészülésre van szükség, ami az izomzatot illeti. A megnövekedett teher természetesen a harmadik trimeszterben jelentkezik erőteljesebben, még akkor is, ha csak a „szükséges” kilók szaladtak fel. Ilyenkor nagy terhelés éri a gerincet, és érdemes várandósoknak való gerinctornára járni.

A sport, ami jót tesz

Abban az esetben, ha nincs semmiféle probléma a terhességgel, a sport nagyszerű kikapcsolódás lehet egy kismamának. Stresszűző, relaxáló, és segít a pihentető alvásban is.

De milyen sportot válasszunk?

  • Gyaloglás: az egyik legideálisabb mozgásforma azok számára, akik babát várnak. Napi 1 óra gyaloglás vagy séta főleg a 2. trimeszter végétől ajánlott, mikor a futás már nem kényelmes.
  • Úszás: attól függetlenül mennyire jó úszó valaki, a vízben lét fantasztikus lehet egy terhet cipelő nőnek. Az egyik legjobb gerinckímélő sport, mivel a víz átveszi a baba súlyának cipelését.
  • Vízitorna: az úszáshoz hasonlóan megkönnyíti a mozgást. Javítja a légzést, izomerősítő és megdolgoztatja a gátizmokat, aminek később még nagy haszna lehet.
  • Jóga: az egyik legkedveltebb kismamasport, nem véletlenül. Segít ellazulni, és megtanítja a helyes légzést. Vannak kifejezetten szülés-előkészítő jógafoglalkozások.
  • Pilates: A pilates kismama verziója segít a terhességgel összefüggő ízületi problémák megoldásában és a jógához hasonlóan a megfelelő légzéstechnika elsajátításában is.

Terhesen tilos!

Vannak sportok, amiket bármennyire is kedvelünk terhesen jobb ha elkerüljük, a veszélyességi faktor miatt. Olyan sérüléseket szerezhetünk be, melyek a kismama és a baba egészségét is veszélyeztetik.

  • Lovaglás
  • Sziklamászás
  • Atlétika

Persze itt még lehetne folytatni a sort a különféle extrém sportágakkal.

25 Minute Prenatal Bodyweight Workout---No equipment workout for 1st, 2nd and 3rd Trimesters

This 25 minute prenatal workout uses only bodyweight moves to get your heart rate up and tone and strengthen your body, all in a safe and effective way for pregnancy. This workout can be done in any trimester of pregnancy--1st, 2nd or 3rd. Options for all fitness levels.

 

Megosztás Facebookon