nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Aktív nyár
Kőkemény és menő nyári átformálás tiniknek

Kőkemény és menő nyári átformálás tiniknek

Megnéztük, melyek azok az izgalmas, kőkemény testformálást adó vagy állóképességet is fejlesztő nyári mozgásformák, amelyekre érdemes a tinédzserkorú gyerekeinket rászoktatni a nyári hónapokban.
NLC szerző
f Ajánlom

Szinte nem is kérdés, hogy a legtöbb szülő szeretné, ha a gyereke több időt töltene nyáron a szabadban, és aktívabban használná ki a tág időkereteket.

Az iskolai év épületekben eltöltött magas óraszám, A folytonos mobil-, iPad-, és játékkonzol használat miatt nagy eséllyel a tiniknek fizikailag is szükségük van a testük, szervezetük szabadtérben való edzésére. Érdemes ilyenkor olyan programot keresni, amely számára is izgalmas, kihívásokkal teli szórakozás, nem csak nekünk tűnik annak, hogy tényleg kilépjen a szimpla strandolás, vagy olvasás az árnyékban program kettőséből…

Akár egy egy-két hetes családi nyaralásról, akár egy teljes nyári szezonról van szó, hasznos beiktatni egy állandó, új és kihívásokkal teli tevékenységet számunkra, a körülményektől, és a gyermekünk fizikai állapotához szabva.

Most öt olyan rekreációs tevékenységet mutatunk be, amely nemcsak a kalóriákat égeti, hanem formál, és az erőt, állóképességet is fejleszti.

Egyszerű, de nagyszerű

A futás viszonylag könnyen kivitelezhető, bárhol nyaral is éppen a tinédzserkori gyerekünk, ráadásul a felkészültsége, állóképessége szerint magának állíthatja be a távokat. Külön izgalmas lehet számára, ha kedvenc applikációját kiválasztva a mérheti, mennyit is fejlődik egy-egy kimerítő edzés után. Állóképessége szerint magának állíthatja be a távokat, és a legtöbb alkalmazás beépített funkciójának hála, ezt akár a barátaival is megoszthatja. Érdemes először egy 5 km-es célt kitűzni, és azt fokozatosan elérni, az eredmény pedig nem marad el. A szív és érrendszeri hatása kitűnő, és ha kitartóan, napi szinten csinálja a gyerek, az önbizalmára is jó hatással lesz. Csak arra figyeljünk, hogy biztonságos terepen fusson, illetve ha, olyan időszakban fut, amikor a napnak még van ereje, a napvédelem is fontos.

Irány a pálya

A kosárlabdázást az egyik legteljesebb körű edzésnek tartják, a vádlit, a combokat, a core (gerinc) izomzatot is gyönyörűen fejleszti, miközben nagyon jó hatással van az általános állóképességünk erősítésében. A jótékony fizikai hatások mellett fontos itt a közösség építő vonzat is, pláne egy tini esetében. Akár a vakációban a megszokott helyére jár el kitartóan, akár, ha épp nyaral, nagy ereje lesz az edzéseknek. Utóbbi a társas kapcsolatteremtést is erősíti. A vakációra való megérkezés után érdemes megérdeklődni, merre van a legközelebbi pályára, félpálya, ahol idegen srácokkal, lányokkal tud játszani kimerítő, izgalmas csatákat. Akár már kettő a kettő ellen felállásban is… Ha védőfelszerelésre nem is bírjuk rávenni a tinikorú gyermekünket, jó, ha bőrgyógyító krémekkel készülünk a komolyabb meccsekből hazatérő, a betonpályás „támadásokban, védésekben” könnyen sérülő játékost.

nyar-kemeny-tini

Fotó: MTI/Balázs Attila

Egyre magasabbra

A hiking, vagyis túrázás egyre elismertebb szabad téri tevékenység azok között, akik fizikailag karban tartanák magukat, miközben egyúttal a természet csodáit is élveznek. Ma már messze nem csak kirándulgatásokból, könnyed gyalogtúrákból álló műfaj, komoly fizikai igénybevétellel járó sport is lehet. A lényeg, hogy megfelelően kemény terepet, vagy útvonalat találjunk. Garantáltan izgalmakkal, gyönyörű látványosságokkal teli edzés lesz, amely során gyilkos tempóban is éghetnek a zsírok, pláne nehezebb terepen. Leginkább a lábakat, a karokat, a hátat és a vállakat veszi igénybe, de mielőtt a gyermekünk a Mount Everestet célozná meg, érdemes fokozatosan nehezedő útvonalakat keresni számára a túrákhoz – természetesen megfelelő öltözettel, és felszerelést biztosítva.

Fekvőtámasz

A filmjelenetekben látott macsós fekvőtámasz szériák a való életben is működnek… Remek módja annak, hogy a mellkast, a karokat, és a vállakat erősítse vele a tinédzserkorú gyermekünk. A folyamatos „challenge” amúgy is menő tinikorban, javasoljunk egy hasonló kihívást számára. Ma már tesztek segítségével is be tudjuk állítani, kinek mennyit érdemes kitűznie célként. Ha megfelelő az állóképessége, akár 100-at is csinálhat egyszerre, de a fokozatosság itt is célszerű. Ha esetleg egy-két napot kihagy, jó eséllyel már őt is zavarni fogja, ilyenkor akár többet is csinálhat a következő napon, ha nem is egyszerre. Kéthetente emelheti a fekvőtámaszok számát!

Kajak, a vízimádóknak

Kajakozni szerencsére Magyarországon is könnyen lehet, de természetesen nyaralások során is beiktathatjuk a programba a tinikorú gyermekünk, vagy akár családilag is. Izgalmas, újszerű tevékenység lehet számára a vízfelszínen való edzés, ráadásul gyönyörű kilátással, a saját maga által meghatározott sebesség örömével kiegészítve. Olyan sportág, amit akár – ha megszeret-, később is folytathat, természetesen a hidegebb időjárásnak megfelelő öltözetben. De lássuk, mi mindenre is hat jótékonyan a gyermekünk fizikai állapotát tekintve a kajakozás. Az evező mozdulatsor a karokat, a vállakat, a bicepszet, tricepszet, a core izomzatot, és a hátat erősíti remekül.

Szponzorált tartalom
Megosztás Facebookon
[central_CentralFbLikeboxComponentWidget fb_page="https://www.facebook.com/noklapjacafe/" small_header="true" show_facepile="0" show_posts="0"]