Bocsánatot kért a United Airlines az erőszakkal leszállított utastól

Kövess minket a facebookon!

f Ajánlom
Bocsánatot kért a United Airlines légitársaság attól az utasától, akit a járat túlfoglalása miatt erőszakkal szállítottak le a repülőgépről. Az idős orvost durván megalázták a biztonsági emberek.
Írta: | 2017. 04. 12. |

Kövess minket!

f Ajánlom

A United Airlines amerikai légitársaság elnök-vezérigazgatója, Oscar Munoz nyilvánosan is bocsánatot kért kedden, amiért a légitársaság alkalmazottai a Chicago–Louisville közötti járatról az előző napon erőszakkal szállítottak le egy 69 éves férfit, David Dao orvost.

Először nem is akart bocsánatot kérni a United Airlines

Az elnök-vezérigazgató a bocsánatkérést megelőzően többször is változtatott álláspontján. A légitársaság munkatársaihoz írt belső – és nyilvánosságra került – levelében először helyesnek minősítette az alkalmazottak eljárását, és támogatásáról biztosította őket. Kedden délutánra azonban már – vélhetően az országos felháborodás hatására is – bűnbánó hangú bocsánatkérő levelet tett közzé, amelyben leszögezte, „soha, senkivel nem szabad ilyen rosszul bánni”.

A légitársaság, szokása szerint, több jegyet adott el, mint ahány utasra számított, ezért a személyzetnek már nem maradt hely, így önkényesen kiválasztottak négy utast, felajánlva nekik, hogy másik géppel elszállítják őket. Hárman elfogadták az ajánlatot, a kínai származású, amerikai állampolgár férfi azonban nem akart leszállni, mondván, a betegei várják. Erre a biztonságiak az utast fejbe verték, a padlóra szorították, majd a karjánál megragadva húzták ki a repülőgépről. A megalázó és felháborító erőszakos jelenetet az egyik utas mobiltelefonon rögzítette, amely pillanatok alatt bejárta a világhálót.

A leszállított utas korábban törvénytelenséget követett el

A férfit még kedden is kórházban ápolták. Az tüdőgyógyász orvosról gyorsan kiderítették, korábban engedély nélkül adott ki vényköteles gyógyszereket, ezért átmenetileg a praktizálási engedélyét is bevonták. A férfi ügyvédje ugyanakkor elmondta, ügyfele múltjának semmi köze nincs és nem is lehet ahhoz, ahogyan a repülőgépen bántak vele.

Oscar Munoz, a United Airlines elnök-vezérigazgatója először azzal érvelt, az utas volt aggresszív, ám a videofelvételek az állítást egyértelműen cáfolták. A bocsánatkérő közleményében az elnök-vezérigazgató „igazán szörnyűségesnek” nevezte a történteket, és bejelentette, felülvizsgálják a légitársaság azon gyakorlatát, amely túlfoglalás esetén felszólítja az utasokat az önkéntes visszalépésre.

Erőszakkal szállították le az utast a United Airlines egyik belföldi járatáról
Erőszakkal szállították le az utast a United Airlines egyik belföldi járatáról – fotó: Wikipédia

Elfogadhatatlan a United Airlines jegyértékesítési gyakorlata

Chicago polgármestere, Rahm Emmanuel „teljességgel elfogadhatatlannak” nevezte a történteket, és „gyors cselekvésre” kérte a légügyi hatóság illetékeseit. Chris Christie, New Jersey állam kormányzója a szövetségi közlekedési minisztérium vezetőjéhez, Elaine Chao asszonyhoz fordult. Levelében arra kérte a tárcavezetőt, hogy függessze fel azt az amerikai légitársaságoknál bevett gyakorlatot, miszerint több jegyet adnak el, mint ahány hely van a repülőgépen, majd önkéntes távozásra kérik az utazni szándékozókat. A kormányzó hangsúlyozta, annak ellenére, hogy az incidens egy másik szövetségi államban történt, az eset rendkívül aggasztó, hiszen New Jersey egyik legforgalmasabb repülőterén, Newarkban a járatok 70 százalékát a United Airlines működteti.

A Chicago–Louisville között közlekedő United Airlines-járatról szállították le erőszakkal az utast

Olvass tovább

Hozzászólások  ( 0 )
blog comments powered by Disqus