Utazás

160-nal repeszthetnek az új IC-vonatok

A MÁV ígérete szerint 2017-ben kezdik az elöregedett vasúti kocsik cseréjét. Mindennek köszönhetően emelkedik a vasúti közlekedés színvonala, sőt olyan IC-vonatokat is forgalomba állítanak, amelyek a korábbiakhoz képest sokkal gyorsabban teszik meg az állomások közötti távolságokat.

A legforgalmasabb InterCity-járatokon néhány éven belül jelentősen emelkedhet a szolgáltatások színvonala, többé sem a fűtésre, sem a nyílászárókra nem lesz panasz. A vasúti kocsik átlagéletkora közel negyven év, a legutóbbi átépítés óta is valamivel több mint húsz év telt el. Közlekednek még az 1970-es években gyártott szerelvények is, amelyeket jelenleg újítanak fel.

Az utasok közül sokan jogosan kifogásolták, hogy az IC-pótdíj fejében drágában utazhatnak, ugyanakkor a vonatok színvonala meglehetősen sokat esett az utóbbi időben. A wifi gyakran akadozik, rossz a fűtés, a nyílászárók állapota tragikus, volt ahol még az esővíz is befolyt az utastérbe. Ezen változtat a MÁV azzal, hogy 2017-től a kocsikat korszerű, magas színvonalú szerelvényekre cserélik.

A MÁV-nál a Délmagyar megkeresésére mondták el, az IC+ programban 2017-től első körben 120 új vasúti kocsit építenek, amelyek alkalmasak lesznek a 160 kilométer/órás sebességre is. A két prototípus már több mint egymillió kilométert futott, ezek jelenleg Hamburg és Budapest között közlekednek. Azt követően pedig évi 40-50 új jármű gyártásáról gondoskodnak, amelyekkel a jelenlegi InterCity-forgalomban közlekedő vonatokat cserélik le fokozatosan.

Ilyen IC-vel utazhatunk hamarosan
Ilyen IC-vel utazhatunk hamarosan (fotó: Délmagyar)

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top