Utazás

Megterveztük: hosszú hétvége és Virágkarnevál Debrecenben

Közeleg augusztus 20-a. Megterveztük nektek, hogyan töltsétek el a négynapos hétvégét Debrecenben és környékén! Este irány a Világkarnevál, de délelőtt és délután kézművespiac, Sörünnep, megfizethető túrák és koncertek várnak titeket.

Sörünnep és Ötholdas Pagony

Augusztus 17., szombat

Belföld, Erdély, Horvátország – www.szallas.hu

Mivel szombaton főként este pezseg az élet a karneválon, ha délelőtt érkezünk, érdemes bevetni magunkat a Nagyerdő kincsei közé. A park ugyanis kihagyhatatlan: itt található az élményfürdő és a strand, a vidámpark, az állatkert, a csónakázótó és a gyerekparadicsom Ötholdas Pagony játszótér, no és a kalandpark is. Ha még bírjuk szusszal, délután érdemes elzarándokolnunk a Békás-tóhoz, ahol ezen a napon cseh sör ünnepét tartják. Az ízélmények után este irány a Virágkarnevál: 20 órától ugyanis a Kodály Filharmonikusok adnak ünnepi koncertet a Kossuth téren, emellett késő délután megnézhetjük az előző nap megnyílt kaktusz- és pozsgáskiállítást is.
Tipp: Az élményfürdőben éppen szaunanapokat tartanak, vegyük igénybe az ezzel járó kedvezményeket, szolgáltatásokat!

Hosszú hétvége: itt van telt ház, itt találsz még szállást – körkép

Megterveztük: hosszú hétvége és Virágkarnevál DebrecenbenKézművespiac és profi táncosok

Augusztus 18., vasárnap

Nincs is jobb, mint egy finom süteménnyel és kávéval indítani a napot, ha már későn ébredtünk. Erre tökéletesen alkalmas a Mandula Cukrászda az Ember Pál utcában – a helyiek szerint igazi ízorgiát kínálnak. Reggeli után megnézhetjük a vasútmodell-kiállítást az Ifjúsági Házban, majd kirándulhatunk a Hortobágyra, ahol a nemzeti park, a híres Kilenclyukú híd és a Hortobágyi Vadaspark is ránk vár – ez utóbbi helyen vadlovakat, őstulkokat, sakálokat és keselyűket is láthatunk. Emellett ilyenkor rendezik a hídi vásárt, a maga igazi hagyományőrző, kézműves piaci hangulatával, illatával, ízével. Este, a nap megkoronázásaként jöhet a Virágkarnevál egyik legígéretesebb programja: a Karneválok tánca – táncok karneválja a Kossuth téren, ahol világhírű, profi versenytáncosaink világslágerekre ropják a parketten.
TIPP: Ha vacsorázni támad kedvünk, próbáljuk ki a Nagytemplomtól 100 méterre lévő Barabás éttermet, amely 2007-ben a 100 legjobb magyar étterem egyike lett!

Olcsó túra és Radics Gigi-koncert

Augusztus 19., hétfő

Megterveztük: hosszú hétvége és Virágkarnevál DebrecenbenHa szeretjük a múltidézést, valamint a sok sétát, délelőtt jó ötlet részt venni a gyalogtúrán, amely a közel 200 éves Meggyes Csárdához kalauzol bennünket. A túra az Egyek–pusztakócsi mocsarak tanösvényről indul fél tízkor, tehát nem is kell korán kelnünk. A program szakvezetéssel fejenként csak 600 forintba kerül. Egy késői ebéd után kényelmesen visszaérhetünk a városba, mire 18 órakor kezdődik az ikebanabemutató – japán virágkötészek a szemünk láttára készítik el mesteri csokraikat. Este koncertek lesznek a virágkarneválon: Radics Gigit 20 órától, Horváth Charlie-t pedig 21.15-től hallgathatjuk és láthatjuk.
Tipp: Aki szereti a a fogathajtóversenyeket, ezen a napon látogasson el az Erdőspuszta Hotel tanyájára, ahol összemérik az erejüket a zsokék!

A Virágkarnevál fő napja

Augusztus 20., kedd

Megterveztük: hosszú hétvége és Virágkarnevál Debrecenben

Ugye már mindent láttunk Debrecen környékén, amit akartunk? Csak mert ez az a nap, amit érdemes a belvárosban töltenünk, sőt minél hamarabb jó helyet foglalni az utak mellett felépített mobillelátókon, hogy minél kényelmesebb és élvezetesebb legyen nézni a látványos karneváli menetet. A program reggel nyolckor kezdődik és a Petőfi térről indul, körbejárja a belváros forgalmas utcáit, a hangulata pedig fergeteges. Este tűzijáték és utcabál zárja az ünnepi rendezvénysorozatot, amit ha már itt járunk, vétek lenne kihagyni.
Tipp: Ha szívesen nézegetünk, vásárolunk régiségeket, ruccanjunk ki napközben a Kishegyesi u. 1–11. szám alatt található bevásárlóközpont parkolójába – ott ugyanis nagy vásár van, ahol remek, kedvünkre való kiegészítőket találhatunk otthonunk szépítéséhez!