Ahogy mi szeretjük: közösségi szendvicsek a McDonald's-ban

Ahogy mi szeretjük: közösségi szendvicsek a McDonald's-ban

Egy márka lájkolja a fogyasztóit

Ősszel néhány hétig MaMotburgert, McRichit és Ranch McBeefet is kérhetünk a McDonald'sban. Az étteremlánc új promóciós szendvicseit most először nem szakmabeliek tervezték, mindannyian online felületen alkottak. A szendvicskészítő játékban létrehozott több mint 21 ezer tervből a közönség szavazta meg 10 kedvencét, melyek közül a legjobb hármat zsűri választotta ki. Egyszerű és meggyőző módszerrel dolgoztak: megkóstolták őket.

Az „Én hamburgerem” a McDonald's online szendvicstervező alkalmazása. Felhasználói a lehetséges szendvics-alapanyagok készletéből alkothattak több százezernyi új hamburgerváltozatot, sokféle méretben, összeállításban és ízesítéssel. A játéknak tétje is van, a legjobb hamburgerek ősszel a McDonald's éttermekben bizonyíthatnak. A győztes tervezőkre is országos ismertség vár, az éttermekben és egy reklámfilmben is arcukkal népszerűsítik majd a szendvicseket.

Ahogy mi szeretjük: közösségi szendvicsek a McDonald's-ban


A mi hamburgereink

Az interaktív szendvicstervező alkalmazás nyáron egy hónapig fogadta a magyar hamburgerrajongók ötleteit. A tervezőkedv rögtön a magasba csapott, már az első hat napon mintegy 8300 hamburgerterv készült, előfordult, hogy percenként 12 új szendvicset rögzített a rendszer. Az egyik népszerű szendvicsre percenként 25 szavazat érkezett. A létrehozott több mint 21 ezer tervre végül 280 ezernél is többször voksoltak a rajongók, ezeket a szendvicseket egymásra helyezve a Föld legmagasabb épületénél, a Burdzs Kalifánál két és félszer magasabb oszlopot kapnánk.
A tervezők mintegy 1900 településről kapcsolódtak be a játékba. A legaktívabbak a budapestiek voltak, őket Debrecen és Miskolc követte. A tervezők intenzíven kampányoltak szendvicseikért, az általuk is mozgósított rajongók szavazataikkal dönthették el, melyik 10 szendvics jusson a játék döntőjébe, hogy megméretkezzen a három legjobbnak járó dicsőségért, az éttermekbe kerülésért.

Szendvicsek harca

A döntőben élőben készültek el a tervezők eddig csak virtuálisan megalkotott szendvicsei, s ezeket szakavatott zsűri kóstolta és értékelte, hogy kiválassza azt a hármat, amelyik sikert arathat az éttermekben. Hét férfi és három hölgy küldte szorítóba szendvicsét, jellegük, ízviláguk a borsos marhahússal, baconnal és magyaros paprikás szósszal operáló tervtől a könnyed grillezett csirkére és mézes szószra építőig ívelt.

A zsűriben a magyar McDonald's ügyvezető igazgatója, Horváth Ágnes, és a három éttermet üzemeltető franchise-partner Héjja János mellett Tóth Gabi énekes, Szekeres Nóra műsorvezető és Nagy Feró rockzenész kapott helyett. Egy zsűritag, Fábián Viktor a McDonald's 115 ezres Facebook-közösségét képviselte. A zsűri nemcsak a hamburgerek megjelenését és ízét értékelte, hanem a szendvicsek bemutatásának kreatív módját is.

Ahogy mi szeretjük: közösségi szendvicsek a McDonald's-ban


Eredményhirdetés: a kiadóstól a pikánsig

Az ízek, illatok, látványok és érvek megütköztek, míg a zsűri végül kihirdette a három győztest: ősszel a MaMotburger, a McRichi és a RanchMcBeef domboríthat a McDonald's éttermeiben.

Bár a csirkehúsos McRichi a budapesti Bakai György alkotása, az inspiráció a versenyző kisfiától, Ricsitől származott, aki „mindent szeret, ami ebben a szendvicsben van”, például a panírozott csirkehúst, a cheddar sajtot, a jégsalátát és lila hagymát, és mindezt fokhagymás tejfölös szósszal.

A két másik győztes már a klasszikus marhahúsos irányt képviseli. A MaMotburger alkotója, a tárnoki Dékány Tibor arra törekedett, hogy létrehozza a (szelíd) magyar motorosok (MaMot) hamburgerét, egy szendvicset royal marhahússal, sok hagymával, pannónia sajttal. Tibor vágya, hogy „felfedezik mint hamburgertervező géniuszt”, valóra válhat.

A Ranch McBeef tervezője Takács Bálint közgazdász, akinek az otthoni, baráti főzőversenyek csináltak kedvet a jelentkezéshez. Royal marhahúsra épülő szendvicséhez pepperjack sajt, retromustár és ranch szósz ad különleges ízeket.

A három győztes nagy reménnyel száll harcba a vendégek kegyeiért, hogy egy őszi promóciós időszakban letaszítsák trónjáról a vendégek örök kedvenceit, a Big Macet és a sajtburgert. Coming soon: Magyarország első közösségi szendvicsei és tervezőik hamarosan a McDonald'sban.

Az Én hamburgerem Top 10:

http://www.mcdonalds.hu/AzEnHamburgerem/Legjobbak/

Megosztás
 

Napi sztárok hírlevél

Minden nap, kora reggel a postaládádban a legfrissebb sztárhírek itthonról és külföldről. Iratkozz fel!


Videó