Sztárok

A világ legkreatívabb női

Összegyűjtöttük, kik azok a nők, akik kreativitásukkal és sikertörténetükkel példaképpé váltak.

A világ legkreatívabb nőiGabrielle „Coco” Chanel gyakorlatilag a semmiből küldötte fel magát, és vált nők milliónak példaképévé élete 88 éve alatt. Munkásságával nem csak beleszólt a 20. századi divattörténelembe, hanem alaposan meg is változtatta a modern nők képét.

Az egykori kalaposnő szeretője segítségével saját butikot nyitott, majd két év múlva, 1921-ben dobta piacra a Chanel No. 5. parfümöt, amelynek eladása a második világháborúban hihetetlenül megugrott, köszönhetően a katonáknak, akik különleges szuvenírként vitték szeretteiknek. Ma világszerte átlagosan 30 másodpercenként adnak el egyet Coco híres illatából. De nem ez az egyetlen az ő nevéhez fűződő siker sztori.

A francia divatikonnak köszönhetjük mi nők a férfias elegancia megjelenését is a ruhatárunkban, azaz a tengerész- és katonai divatelemek női ruhákban való alkalmazását, a „kis fekete” megszületését, a tweedkosztümöt, valamint az ezekhez passzoló, több soros gyöngy ékszereket.

Hivatásos házitündér, milliomos és médiasztár, röviden ennyit ért el munkássága éveiben az amerikai Martha Stewart, aki 71 éves korára szerteágazó médiabirodalmat épített fel. A fiatalon modellkedő nőt ma az Egyesült Államok legbefolyásosabb női között jegyzik, akinek saját lapjai, könyvei és tévés műsorai sokmilliós rajongótáborral rendelkeznek.

És hogy miből is indult ez az egész? A közismerten céltudatos Martha a háztartás területén kifejezetten kreatív ötleteit úgy gondolta megosztja másokkal is, praktikus tanácsokat ad a házimunkával küzdő nőknek a tévén keresztül. Az ötlet bevált, gasztronómiai, dekorációs, kerti tippjeire a mai napig kíváncsi a nagyközönség minden formában.

Marthához hasonlóan a skót Michelle Mone is modellkedett valaha, de azt, valamint a sikert leszámítva nem sok közös van bennünk. A kétgyermekes Michelle, egy 1996-os bulin döntött úgy, hogy megpróbál szebbet, jobbat kitalálni a kényelmetlen push-up melltartónál, amit viselt. Egy hónap múlva megalapította cégét, majd háromévnyi kutatás és fejlesztés után piacra dobta az első Ultimo melltartókat. A siker óriási volt, forradalmi, alakformáló termékei előbb Nagy-Britanniát hódították meg, ma pedig már a New Yorki-i Saks is árulja őket az Ötödik Sugárúton.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top