Sztárok

Egy nõ szépsége

Különös alkotás kerül hamarosan a mozikba. A fény ösvényei címû filmben egy magyar világsztár-modell, Cseh Annamária játssza a fõszerepet. A modell partnere Kovács Lajos színész. Mispál Attila rendezõvel beszélgettünk.







Kovács Lajos, Cseh Annamária,Törőcsik Mari, Mispál Attila – Kattints a képre!
– Hogyan és miért esett a választásod Cseh Annamáriára? Úgy tudom, az ő szerepére több híres színésznőt is meghallgattatok. Mivel győzött (meg) Annamari, aki még sosem játszott filmben?

– A fény ösvényei forgatását is – mint a legtöbb igényes filmét – több hónapos szereplőválogatási folyamat előzte meg. Ennek során valóban sok fiatal, tehetséges, szép színésznővel, modellel találkoztam. Mégsem tudtam egyikük mellett sem dönteni. 2003. szeptemberében láttam először Cseh Annamáriát egy fotózáson, ott ismerkedtem meg vele, és a menedzserével történt egyeztetés után odaadtam neki a forgatókönyvet, olvassa el. Másnapra meg is tette, és elnyerte tetszését. A következő héten meg is történt a próbafelvétel és azonnal kiderült, miért tart ott Annamária modellként, ahol tart. A képernyőn átváltozik az arca, ragyog a tekintete, nagyon erős a kisugárzása, de megmarad a természetessége, és mindig van a tekintetében valami titok.

– Nem féltél attól, hogy a választás kockázatot rejt?

– Tudtuk, kockázatot vállalunk, hogy nem gyakorlott színésszel dolgozunk, de hangsúlyt fektettünk a közös felkészülésre, és bíztunk abban, hogy Annamária személyisége további nyereséget jelent a filmünknek, melynek minden szereplője jó filmet szeretett volna készíteni, természetes, hogy segítettek egymásnak, Annamáriának is. Cserhalmi György és Törőcsik Mari éppen úgy, ahogy Kovács Lajos.







Mispál Attila és Kovács Lajos
– Milyen volt a modell első találkozása Kovács Lajossal, akiről mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy otthonosan mozogna Annamari világában – miközben megismerkedésük óta látták már divatbemutatón is?


– Kovács Lajos a Magyar Köztársaság Érdemes Művésze, hatalmas ívű színházi pályával a háta mögött. A színházi munkák mellett filmszerepek tucatjai fűződnek a nevéhez, a legismertebb talán a „Woyzeck” címszerepe. Nos, Kovács Lajos valóban nem mozog otthonosan a divat világában. Első találkozása Annamáriával csöndesnek mondható. Annamária alig szólt valamit, csak figyelte Kovács Lajos beszédét, gondolatébresztő elemzéseit, örökké nyugtalan és fürkésző tekintetét. Hisz, ne feledjük, Annamária sem mozog otthonosan abban a másik világban, az örökösen mindenre rákérdező-gondolkodó-vívódó világban, az úgynevezett művészekében. Ennek a világnak a kapuját nyitotta résnyire előtte Kovács Lajos azon az egy évvel ezelőtti októberi délutánon egy újlipótvárosi lakásban. Magam sem beszéltem sokat, ezt a találkozást csak bevezető ismerkedésnek szántam. Később, a munkásabb találkozásaink idején Lajos egyike volt azoknak, akik végig bíztak a filmben, tartották bennem a lelket, és ő volt a női főszereplő-jelöltek partnere a próbafelvételeken. Legalábbis azoké, akik komolyan szóba jöhettek. Mivel olyan színésznek ismerem őt, aki nagyon figyel a partnerére, a próbafelvétel után mindig megkérdeztem a véleményét az adott jelöltről: az érzékenységéről, a nyitottságáról, a belső tartásáról, az erejéről. Általában valami nehezen megfogható választ adott, hiszen ő is bizonytalan volt, ám ezzel is segített.

– Úgy tudni, az ő magánéleti jellegű találkozásaik nagy hatással voltak a filmre. Eleinte a filmbeli találkozásaik hatottak a magánéletre, aztán megfordult a dolog. Ez az első nagyjátékfilmed, és már nagyon nehéz terepen mozogsz. Nem zavaró, ha a magánélet beleszól a filmbe? Vagy sikerül ezt kihasználni?

– A magánélet egyáltalán nem szólt bele a filmbe, sőt mindannyian igyekeztünk, hogy a forgatásra minél kevesebbet vigyünk át a civil életünkből.







Cseh Annamária
– Annamarival milyen volt dolgozni? Hogyan sikerült elérni, hogy alkalmazkodjon, és ne saját magát játssza?


– Annamária nagyon tudatos lény, profi módszerességgel építette fel a filmbéli szerepét is. Előfordult bizonyos pillanatokban, hogy ő maga többet tudott az általa játszott karakterről, mint én. Ilyenkor nyugodtan rábízhattam magam. Olyannyira magára vette a filmbeli lány szerepét, hogy néha a valóság is megdöbbentő módon a filmbeli Csilla valóságaként kezdett működni körülötte, s nem Annamária valóságaként. Egy hátborzongató epizódot erről nekem is elmesélt. Az egyébként természetes velejárója valamennyiünk életének, hogy ha valami nagyon foglalkoztatja a belsőnket, a külvilág olyan jeleket produkál, melyek a belsőnket foglalkoztató probléma kísérői. Titokzatos és ijesztő tapasztalataink is lehetnek ilyenkor. Aztán az egészet könnyen elfelejtjük, ha már túl vagyunk a lelki problémán. Mindenesetre Annamária Csillává való „átváltozása” a film vágása során is a segítségemre volt. Profizmusa a fegyelmezettségében nyilvánult meg. Például több órán át zokszó nélkül tűrte, hogy az arcát és testét borító szörnyű sebeket elkészítse rajta a maszkmester.

Interjúnk második részében a női tekintetről, a szépség helyéről és a szerelemről beszélgetünk »

Fotók: Eurofilm

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top