nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

12 jógapóz a jó szexért

A jóga rugalmasabbá, hajlékonyabbá teszi testünket, serkenti a vérkeringést, fiatalít, lelkünket pedig nyugodtabbá, kiegyensúlyozottabbá varázsolja. Megtanít tudatosan irányítani a testünket és a gondolatainkat, uralkodni magunkon. Ezeket az előnyöket pedig nemcsak a hétköznapok során élvezhetjük, hanem az ágyban is. Célzott gyakorlatsorokkal a jógázás fokozza a libidót, és élvezetesebbé teszi a szexet. Jöjjön néhány áldásos póz, ami örömtelibbé teszi az intimitást.
f Ajánlom

Bár a jógagyakorlatokat alapvetően nem a szexuális aktivitás fokozására találták ki, sőt a Brahmacharya (a szexuális önmegtartóztatás) fontos része a jógának, ez mégsem jelent aszkézist vagy erőltetett szexuális absztinenciát. Inkább arra biztat, hogy ne csak az eredményre fókuszáljunk, és ne hajszoljuk ész nélkül az orgazmust. Magasabb szintre emeli a szexualitást, megtanít élvezni az aktust „végeredmény” nélkül. Bár sokak számára hihetetlen, de úgy is lehet jó egy szeretkezés, hogy a végén nem „megyünk el”.

A keleti felfogás szerint ugyanis a spermavesztés kimerültséget okoz, érzelmi visszaeséshez vezet, ezért csak utódnemzés céljából fordulhatna elő. A sperma megtartása azonban a vitalitás erősödését, fokozott szexuális élvezetet jelent mindkét fél számára, ráadásul feltölt energiával, fiatalít, és számtalan – másfajta – orgazmus megélését teszi lehetővé. Mivel azonban mi nem Indiában élünk, megengedhetjük magunknak, hogy kívánjuk a szexet, hogy örömünket leljük benne. Az orgazmus nélküli szeretkezés hosszas gyakorlást igényel, különösen a férfiak számára, és nincs abban semmi kivetnivaló, ha mi még mindig szeretjük a hagyományos, „befejezett” szexet. Ha pedig ezt beismertük magunknak, akkor miért ne jógázhatnánk annak érdekében, hogy jobban érezzük magunkat az ágyban?

Csípőnyitás

A nők többsége a csípőjében tárolja a feszültséget, ami ezt a területet kötötté teszi. A testünk lazítása meglehetősen hasznos lehet, ha szeretünk különleges pózokat kipróbálni, de alapból sem árt lazítani a csípőt – mindenki tudja, hogy vannak egészen egyszerű helyzetek is, amikor begörcsöl a belső comb, az ihlet elszáll, lehet elölről kezdeni a szerelmeskedést. Egyes jóga testhelyzetek (ászanák) gyakorlásával elejét vehetjük a kellemetlenségeknek. Kiváló és nagyon egyszerű csípőnyitó a cipészpóz (Baddha konasana), az ülő szögtartás (Upavistha Konasana) és a galamb póz (Eka Pada Rajakapotasana) is. Ezek az ászanák nemcsak nyújtják a combizmokat és lazábbá teszik a csípőnket, hanem javítják a vérkeringést és az energiaáramlást a kismedence környékén. Aki rendszeresen gyakorol, egy idő után azt fogja észrevenni, hogy egészen extrém pózban is tud létezni hosszú percekig.

3 Fotó megtekintése

Csípőnyitás

Cipészpóz, avagy Baddha konasana - forrás: <a href=http://irinacheryoga.com/baddha-konasana/ > irinacheryoga </a>
Még több +
Ülő szögtartás, avagy Upavistha Konasana - forrás: <a href=http://www.youtube.com/watch?v=TsCxqXU9g0Q > youtube </a>
Még több +
Galambpóz, avagy Eka Pada Rajakapotasana - forrás: <a href=http://www.revivalbootcamp.com/the-team/ > revivalbootcamp </a>
Még több +

Fordított testhelyzetek

Könnyen előfordulhat, hogy az alsó testünk vérkeringése nem tökéletes, mivel a gravitáció miatt állandó nyomás alatt van. A fordított testhelyzetek, mint például a gyertyaállás (Sarvangasana) és a fejenállás (Shirsasana) legalább kis időre csökkentik a nyomást az alhasi szerveken, amelyek így „fellélegezhetnek”. Ráadásul ezek a pózok ellazítanak, enyhítik a depressziót, és még az emésztésre is jó hatással vannak. 

2 Fotó megtekintése

Fordított testhelyzetek

Gyertyaállás, avagy a Sarvangasana
Még több +
Fejenállás, avagy Shirsasana
Még több +

Nyugtató, relaxációs pózok

Gondoljunk csak bele, hányszor esett meg velünk, hogy éppen a legalkalmatlanabb pillanatban villant be a kérdés, kivettük-e a húst a fagyasztóból, bezártuk-e az ajtót, vagy a szomszéd vajon hall-e minket? Elsősorban a nőknek lehet szükségük némi gyakorlásra, hogy megtanuljanak kikapcsolni miden mást, átadni magukat az élvezetnek. A babapóz (Balasana) segít egyszerre egy dologra fókuszálni és relaxálni. Ez a testhelyet az egyik legmegnyugtatóbb, onnan kapta a nevét, hogy a kisbabák sokszor pihennek így.

Ha sikerül elsajátítani annak a képességét, hogyan lehet a jelen pillanatra összpontosítani, az fokozza az örömérzetet. Ide tartozik még az összes egyensúlyozó póz is, amelyek szintén nyugtató hatásúak, és mivel nagyon kell igyekeznünk, hogy stabilan álljunk, erősítik a koncentrációs készséget is. Ilyen a faállás (Vrksasana) és a sas póz (Garudasana), amelynek a lényege, hogy egyik lábunkat a másik köré csavarjuk, mint egy kötelet, így miután bontottuk a pózt, az összes vér a méhnyak felé tódul, növelve ezzel a szexuális étvágyat.

3 Fotó megtekintése

Nyugtató, relaxációs pózok

Babapóz, avagy a Balasana - forrás: <a href=http://www.hayleighzachary.com/christina-edwards/ > hayleighzachary </a>
Még több +
Faállás, avagy a Vrksasana - forrás: <a href=http://wildapothecary.com/courses/yoga/ > wildapothecary </a>
Még több +
Sas póz, avagy a Garudasana - forrás: <a href=http://crisaideyoga.com/galleries/#all > powerful yoga </a>
Még több +

A szexcsakra nyitása

A nemi csakra (más nevén a szexcsakra) az alhasunkon, a köldök és a nemi szervek között félúton helyezkedő energiaközpont. Hozzá kapcsolódik a vágy, az öröm, a szexualitás és a nemzés. Rendellenes működése frigiditást, impotenciát, bizalmatlanságot, gátlásokat vagy akár a szexuális élet teljes elutasítását is okozhatja. E központ működésének harmonizálására nagyon jó az istennő póz (Supta Baddha Konasana), ami enyhíti a PMS (premenstuációs szindróma) és a menopauza tüneteit; segít megélni és elfogadni a saját sebezhetőségünket. Ha nem félünk és védekezünk állandóan, intimebbé válhatnak szexuális kapcsolataink, élvezetesebbé az együttlétek. A kobraállás (Bhujangasana) szintén hatékonyan javítja a csakra működését, alhasi vérbőséget okoz, ezáltal serkenti a női szerveink működését.

3 Fotó megtekintése

A szexcsakra nyitása

Istennő póz, avagy Supta Baddha Konasana - fotó: <a href=http://www.babymed.com/prenatal-yoga/restorative-yoga-reclined-bound-angle-pose-supta-baddha-konasana > babymed </a>
Még több +
Kobraállás (Bhujangasana) - fotó: <a href=http://www.theyogasanctuary.biz/bhujangasana-2 > theyogasanctuary </a>
Még több +
Kerékállás, avagy a Chakrasana - fotó: <a href=http://en.wikipedia.org/wiki/Chakrasana > wikipedia </a>
Még több +

A szívcsakra harmonizálása

A negyedik csakra, a szívcsakra feladata a szeretet vezette egyesülés elősegítése. Az a vágy, hogy bensőséges kapcsolatunk legyen, az intim együttlétekre, a harmóniára és a szeretetre való igényünk ezen a központon keresztül fejeződik ki, még akkor is, ha ezt az érzést bánatként, fájdalomként, a szakítástól való félelemként vagy szerelmi csalódásként éljük meg. Tökéletesen nyitott állapotában az igazi, önzetlen szerelem központja.

A szívcsakránk a mellkasunk közepén helyezkedik el, harmonizálása lehetséges az olyan testhelyzetekkel, amelyek a mellkast tágítják. Ilyen például a hal póz (Matszjasana) a korábban már említett kobra (Bhudzsangasana) és a kerékállás (Chakrasana). E pózok gyakorlásának hatásárak képesek leszünk nagyobb teret engedni érzelmeinknek, ezáltal jobban át tudjuk adni magunkat partnerünknek, mellesleg javítják a tartást, és építik az önbizalmat.

Megosztás Facebookon