Szépüljünk

Vasútfejlesztés áldozata lehet az ikonikus parfüm

Nem vicc, valódi veszélynek van kitéve az ikonikus illat egy francia vasútfejlesztési tervnek köszönhetően.

A márka kemény hangú, nyílt levélben szólította fel az állami tulajdonú SCNF vasúti társaságot, gondolják újra a TGV, vagyis a francia nagysebességű vasút következő fejlesztését, amely a parfüm fővárosa, Grasse térségét is érintené.

A tervek szerint viaduktot építenének a TGV-nek, amelyen a gyorsvonat a völgyet átszelve a jelenleginél sokkal rövidebb idő alatt tudná a Marseille Nizza közti távolságot megtenni, így egy röpke óra alatt le lehetne érni a francia Riviérára. Jelenleg ugyanis, bár a Cote d’Azur kiemelt turisztikai desztinációnak számít, TGV-vel mégis bő hat óra az út oda Párizsból, ami rengeteg. Kérdés hát, mi ér többet a franciáknak. A “nemzeti parfümnek” számító No. 5 és a több évszázados múltra visszatekintő parfümgyártási központ jövője, vagy a kényelmesebb közlekedési mód.

Egy 30 milliliteres Chanel No. 5 parfümhöz nem kevesebb, mint 1000 szál jázmin és egy tucatnyi májusi rózsa virága szükséges, amelyeket jelenleg a grasse-i Mul család kezelésében lévő virágmezőkről szereznek be. A kiváló minőségű és így első osztályú illatalapanyagnak számító virágokat már 30 éve itt termesztik a Chanel számára, közel 12 hektárnyi területen. Ez a becses földdarabka azonban veszélyesen közel fekszik a tervezett vasútvonalhoz.

Még több részlet a fejlesztési tervről és annak hatásáról a Krémmánia Magazin oldalán »

 

Vasútfejlesztés áldozata lehet az ikonikus parfüm

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top